הטלפון נפל למים? מה ניתן לעשות?

זה יכול לקרות לכל אחד וזה אכן קורה לרובנו לפחות פעם אחת בחיים – כשהטלפון נופל לתוך מים ואנחנו נותרים עם טלפון ספוג מבוהלים. זה קורה לנו כשאנחנו הולכים עם הטלפון לשירותים, כשאנחנו הולכים אתו בחוץ, או מנסים להניח אותו על המדף בזמן הבישולים, זה קורה בשבריר שנייה וההשלכות יכולות להיות קשות במיוחד על הטלפון, בין אם הוא חדש ובין אם ישן. מה עושים כאשר הטלפון נרטב ויותר חשוב – מה אסור לעשות? הכנו עבורך מדריך יעיל במיוחד.

 

קודם כל – מה לא לעשות

אנחנו רוצים להציל את הטלפון מהר, ממש כאן ועכשיו, אבל מה אסור לעשות כדי לא להחמיר את הנזק? קודם כל – אל תנסו לחמם את הטלפון, בשום דרך או צורה. אל תכניסו את הטלפון לטוסטר, גם אל תעמידו אותו תחת קרני השמש החמות ובטח לא למיקרוגל או מול מפזר חום. הנוזלים שאמורים להתאדות בצורה טבעית מתוך הטלפון יכולים להתחמם ולהתעבות בתוך חלקים נוספים במכשיר, להמיס את חלקי הפלסטיק הפנימיים של הטלפון ולגרום למעשה לנזק גדול בהרבה. גם מייבש שיער לא מומלץ בכלל, ולמרבה הצער לא מעט אנשים עושים בו שימוש כאשר הטלפון שלהם נופל למים. האוויר החזק של המאוורר יכול להכניס את המים לחלקים פנימיים יותר במכשיר ולהוביל לנזק משמעותי וקשה לתיקון.

 

מה כן לעשות

אם הטלפון נפל למים קודם כל מומלץ לכבות אותו, ולהשאיר אותו כבוי עד לייבוש הסופי שלו, כמו כן, אין להטעין אותו כי הדבר יכול לגרום לקצר ולנזק גדול ביותר. אם מדובר על טלפונים מהדור הישן, יש להוציא את הסוללה מהטלפון כדי למנוע קצר וקורוזיה. אם יש לטלפון חלקים אותם ניתן לשלוף מומלץ לעשות זאת, לרוב יהיו אלה כרטיס הסים וכרטיס הזיכרון. ניתן לנגב את החלקים השונים עם מגבת יבש, את החריצים יש לנקות עם מקל אוזניים, כמו גם את שקע האוזניות ושקע הטעינה. אם יש שואב אבק בבית מומלץ להחזיק את הפיה שלו במשך זמן מה, לפחות של רבע שעה, מול החלקים הפתוחים של המכשיר, לדוגמה שקע הטעינה או האוזניות. על המכשיר להיות במרחק של עשרה סנטימטרים משואב האבק.

 

האם שיטת האורז עובדת?

כולנו מכירים את השיטה הזו בה לוקחים קערה עם אורז, מניחים את הטלפון בתוכה ונותנים לה לייבש את המכשיר במשך שעות רבות. האם הטריק הזה עובד? יש רבים שיטענו שכן, ואין בו סיכון כל שהוא, כך שהוא בהחלט יכול להיות מועיל. מה אסור לעשות? להתפתות ולהדליק את הטלפון לפני שיעברו לפחות 10 שעות.

 

ואם שום דבר לא עוזר והטלפון לא מתפקד?

בלא מעט מקרים יהיה צורך לתקן את הטלפון שכן לא כל השיטות הללו עובדות. אם יש לטלפון ביטוח, יש לבדוק אם הביטוח כולל קורוזיה או נזקי רטיבות, נאמר זאת כבר כעת – הביטוח בדרך כלל לא מכסה עבור נזקים כאלו כי הם הנפוצים ביותר. הדרך הנוספת לתקן את הטלפון היא להגיע למעבדה שמספקת את השירות, או להזמין מעבדה ניידת לתיקון אייפון או טלפון נייד מסוג אחר. מומלץ לבדוק מראש האם מדובר על מעבדה ניידת לתיקון סמארטפון מסוג מסוים או לכל הסוגים.

הניידת מגיעה לבית, אוספת את המכשיר, מתקנת במקום במידה ויש אפשרות, ואם לא, לוקחת את הטלפון ומחזירה אותו לאחר התיקון. השירות נוח במיוחד עבור אנשים עסוקים במיוחד, עבור הורים, ובטח עבור אנשים שעובדים מסביב לשעון.

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.

גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה: כל מה שאתה צריך לדעת

גירושין בהסכמה, המכונה גם גירושין ללא עוררין, הוא סוג של גירושין שבו שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם בדרכי שלום. גירושים מסוג זה הם לרוב מהירים יותר ופחות יקרים מגירושין במחלוקת, שכן הוא אינו כרוך במאבקי משפט ארוכים.