התקן הישראלי לבנייה ירוקה 5281

הבנייה הירוקה הפכה להיות בשנים האחרונות לדבר שכיח ונפוץ במחוזותינו. אם עד לפני כמה שנים היה מדובר על גחמה, כיום זוהי מציאות שהופכת להיות פופולארית. גם אתם יכולים למצוא את עצמכם במצב בו אתם בונים מבנה על פי התו הירוק. אך על מנת שתוכלו להקים מבנה ירוק יהיה עליכם לעמוד בדרישות סף. מי שלא יעמוד בדרישות הללו ימצא את עצמו בעמדה בה הוא לא יהיה זכאי לקבלת האישור המיוחל. התקן הישראלי לבנייה ירוקה 5281 הוא התקן אותו יהיה עליכם להכיר מבעוד מועד. על פיו יוחלט האם לתת לכם את התו הירוק או שיהיה עליכם להמתין עוד קצת זמן. הביאו את עצמכם למצב בו הנכם מוציאים את המירב מהמבנה אותו אתם מקימים.

מהו התקן הישראלי לבנייה ירוקה?

אינכם צריכים להיות מומחים גדולים בבנייה ירוקה כדי להבין את חשיבות התקן. התקן נועד כדי להגדיר בצורה ברורה אילו מבנים יהיו מבנים ירוקים ואילו מבנים לא יהיו מבנים ירוקים. בשאיפה למנוע מצב בו קבלנים ינסו לשווק מבנים רגילים כמבנים ירוקים. התקן מאפשר רק למי שעומד בו לקבל את התו הירוק מטעם המועצה לבניה ירוקה. עם קבלת התו יהיה ניתן לדעת למעלה מכל ספק שהמבנה נבנה בהתאם לסטנדרטים המקובלים.

מה קובע תקן 5281 לבנייה ירוקה?

התקן מנוסח בצורה ברורה כדי למנוע חוסר הבנה ובהירות מצד הקבלנים שאחראים על הבנייה. על מנת שתוכלו לעמוד בדרישות התקן יהיה עליכם לצבור כמות מינימלית של 55 נקודות מתשע הקטגוריות שנקבעו מראש. מאילו קטגוריות יהיה עליכם לאסוף את הנקודות? אנרגיה, קרקע, מים, חומרי בנייה, בריאותם ורווחתם של משתמשי המבנה, פסולת, תחבורה, ניהול אתר הבנייה וחדשנות.

 

איך עומדים בדרישות התקן הישראלי?

מי שלא מתמחה בבנייה ירוקה עלול למצוא את עצמו מתקשה לעמוד בתקן. השאיפה הבסיסית תהיה כי גם אתם תוכלו למצוא את עצמכם עומדים בדרישות הסף. על מנת שתוכלו להקל על עצמכם יהיה עליכם לעבוד עם יועץ בניה ירוקה שילווה אתכם לאורך הדרך. יועץ המתמחה בבניה ירוקה יהיה זה שידע איך לבצע את הפעולות כדי לעמוד בדרישות הסף. כל זאת מתוך רצון לגרום למבנה להיות מבנה שעומד בדרישות ומקבל את התו הסופי.

 

מי אחראי לאשר את העמידה בדרישות?

המועצה לבניה ירוקה היא זאת שאמורה לאשר את עמידת המבנה בדרישות הקבועות בחוק. יהיה עליכם לענות על מספר שאלות ולמלא את הטפסים המתאימים לקבל ההיתר. רק מי שמילא את כל המסמכים ועמד בדרישות הקיימות יהיה זכאי לקבל את התו הירוק. יועץ בניה ירוקה יכול להיות זה שימלא את המסמכים ויקרב אתכם עוד צעד אל עבר המטרה. תוך זמן קצר תוכלו למצוא את עצמכם במצב בו אתם משיגים את התו הירוק.

 

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.

גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה: כל מה שאתה צריך לדעת

גירושין בהסכמה, המכונה גם גירושין ללא עוררין, הוא סוג של גירושין שבו שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם בדרכי שלום. גירושים מסוג זה הם לרוב מהירים יותר ופחות יקרים מגירושין במחלוקת, שכן הוא אינו כרוך במאבקי משפט ארוכים.