רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה, קראו את המאמר הבא:

אם אתם זקוקים להלוואה חשוב שתדעו שכיום, מרבית הסיכויים שתצליחו לקבל אותה בקלות ובמהירות.
מלבד הבנק, יש עוד לא מעט גופים נוספים אשר מאפשרים לקבל הלוואה – ואף פועלים על מנת לשווק ו"למכור" את ההלוואות שלהם.
יחד עם זאת, לפני שאתם ממהרים להתפתות לאיזו מודעה פרסומית שמבטיחה ומבטיחה (אך לא בטוח שגם מקיימת), חשוב שתשימו דגש על הפרמטרים הבאים:

 

מהו סכום ההלוואה ומהי תקופת ההלוואה הרצויה?

לפני שבוחרים גוף מלווה ובוחרים את המסלול המתאים, חשוב להבין את כל הפרטים הטכניים לגבי ההלוואה. מה סכום ההלוואה לו אתם זקוקים, מהו גובה הסכום החודשי אותו תוכלו להחזיר – והתאם לכך, גם לאיזו תקופה אתם מבקשים לקחת את ההלוואה.
לאחר שהגעתם למסקנות, תוכלו למקד את החיפוש שלכם אך ורק בגופים הרלוונטיים.
כאן חשוב לציין שיש גם מסלולי הלוואה אשר מאפשרים להחזיר סכומים משתנים בכל חודש – כך שאם מדובר בהלוואות ארוכות טווח ואתם יודעים מראש שההוצאות ו/או ההכנסות שלכם לא קבועות, תוכלו לבדוק את האפשרות הזאת.

 

אז מהי הסיבה בגינה אתם לוקחים הלוואה?

גם לסיבה בגינה אתם מעוניינים בהלוואה יש השפעה על החלטות השונות אותן תצטרכו לקבל בנושא. דבר זה רלוונטי במיוחד במקרה בו מטרת ההלוואה היא לצורך סגירת מינוס – במקרה כזה, חשוב לוודא שגובה הריבית הינו נמוך במיוחד ושלקיחת ההלוואה אכן תהיה פעולה חכמה ונכונה במקרה זה.

 

מיהו הגוף המלווה?

לא משנה מהי הסיבה בגינה אתם זקוקים להלוואה – כידוע, הסיבות יכולות להיות מגוונות: מימון לרכב, שכר לימוד לאוניברסיטה, חתונה, סגירת מינוס בבנק ועוד.. חשוב שתשימו דגש משמעותי על מידת האמינות של הגוף המלווה – כאמור, לא למהר ולהתפתות למודעה של גוף שאתם לא מכירים.
מעבר לכך, יש לקחת בחשבון שהגוף הנבחר למטרה ישפיע במידה רבה על תנאי ההלוואה.
כך לדוגמא, אם תיקחו את ההלוואה מהבנק לרוב אתם עתידים ליהנות מריבית נמוכה יותר וגם מאפשרויות גמישות יותר בכל מה שקשור למספר ההחזרים.
יחד עם זאת, להלוואה בנקאית יש גם חסרונות והם: העובדה שיכול לחלוף זמן עד שתקבלו את הכסף, העובדה שבמקרים רבים תדרשו למלא טפסים ולעבור הליכים בירוקרטיים ועוד..
לעומת זאת, ישנם גופים חוץ בנקאיים, אשר אולי גובה הריבית שלהם יהיה גבוה יותר, אך הם יספקו לכם את הכסף בתוך שעתיים ויטמנו בחובם מינימום של בירוקרטיות.

 

גובה הריבית המבוקשת

חשוב לציין שיש לא מעט גורמים המשפיעים על גובה הריבית. אחד הפרמטרים נוגע לגוף המלווה – כך לדוגמא, אם מדובר בהלוואה מהבנק, אז יש לקחת בחשבון כי דירוג האשראי ישפיע גם הוא על גובה הריבית. גובה הסיכון אשר עומד מאחורי מתן ההלוואה יכול להשפיע גם הוא על הריבית. מעבר לכך, אחד הגורמים המשפיעים ביותר הוא כמובן, גובה ההלוואה ומספר ההחזרים – ככל שההלוואה תהיה על סכום גבוה יותר ופריסת התשלומים תהיה ארוכת טווח יותר, כך גובה הריבית יהיה גם הוא גבוה יותר.

 

מה קורה במקרה של  פיגור בתשלומים?

לפני שאתם לוקחים הלוואה, חשוב לברר גם מה קורה במקרה של פיגור בתשלומים. ברוב המקרים, תחויבו בקנס כספי – וחשוב שתדעו מראש מה גובה הקנס. מעבר לכך, אתם יכולים למצוא את עצמכם חשופים גם לפגיעה בדירוג האשראי ועל הסיכוי לקבל הלוואות עתידיות.
לכן, אם אתם רואים שאתם לא מצליחים לעמוד בתשלומים, חשוב ליצור קשר עם הגוף המלווה ולבדוק מולו אפשרות לדחייה או לשינוי של פריסת התשלומים.

 

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.

גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה: כל מה שאתה צריך לדעת

גירושין בהסכמה, המכונה גם גירושין ללא עוררין, הוא סוג של גירושין שבו שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם בדרכי שלום. גירושים מסוג זה הם לרוב מהירים יותר ופחות יקרים מגירושין במחלוקת, שכן הוא אינו כרוך במאבקי משפט ארוכים.