עסק שרוצה להיות קיים בתודעה של הלקוחות הקבועים שלו והלקוחות הפוטנציאליים שלו צריך להיות עסק שיודע למתג את עצמו. עסקים משקיעים הון תועפות בפרסומים ולא תמיד יש אפקט מידי או אפקט כלל לפרסום, אך בתחום מסוים האפקט הוא תמיד חיובי ויש לו מעגלים משניים וזהו כמובן תחום המתנות לעובדים וללקוחות. עסק שרוצה לפרסם למתג את עצמו וליצור דעת קהל חיובית יכול למצוא אין ספור הזדמנויות לתת מתנות שיסייעו למתג אותו.
מתי מומלץ לתת מתנות שהן מוצרי פרסום?
אין זמן לא טוב למתנה, ולכן רוב האנשים תמיד ישמחו לקבל אותה. אם מדובר על צוות העובדים של העסק, הזמנים המתאימים ביותר למתנות ממותגות יהיו החגים הקטנים של הבנה, שכן בחגי הגדולים בדרך כלל העסק יאפשר בחירה מסוימת של מתנות שהן גדולות יותר. כך לדוגמה ניתן לתת מתנה שקשורה לאש בחנוכה, מתנה ביתית בסוכות או יום האהבה או יום המשפחה. יש לזכור שמדובר על מתנות שלא צריכות להיות יקרות מידי, אלא שימושיות ועם לוגו החברה, באופן כזה העובדים כמעט תמיד מרוצים.
כאשר מדובר על לקוחות החברה מומלץ לתת את המתנות דווקא בחגים המשמעותיים כמו פסח וראש השנה, כיוון שנקודת ההנחה הראשונה של הלקוחות היא שהם לא יקבלו מתנה, או יקבלו ברכה לכל היותר. עצם העובדה שחשבו עליהם והשקיעו בהם במתנה, עצם העובדה שיש להם מוצר שימושי וקטן, מחמם את הלב וגם מסייע בשיווק ופרסום העסק מול המעגלים הקרובים של הלקוח.
אילו מתנות הלקוחות ישמחו לקבל?
בעיקרון על מתנה שימושית תתקבל בברכה, ונשאלת השאלה מהי מתנה שימושית. אם מדובר על הימים שלפני החורף, כל מתנה שיש בה אפקט חימום תהיה שימושית במיוחד. לדוגמה, ספל לקפה, כרית חימום למיקרו, כוס תרמית, כירבולית, גרביים חמות ועוד. לקראת הקיץ זה יכול להיות בקבוק לשתייה קרה, מאוורר קטן לשולחן, זה יכול להיות כובע לטיולים או צידנית. בנוסף, מתנות ממותגות יכולות להיות גם פשוטות במיוחד, למשל עט, או לוח שנה, יומן, מטען נייד לטלפון או אפילו סטנד מחזיק לטלפון לבית או לרכב.
כיצד המתנה היא גם פרסומית?
כאשר אנו נותנים מתנות שאמורות להיות מוצרי פרסום יש לחשוב מראש כיצד יש להטמיע את הלוגו או הכיתוב על המוצר. גם כאשר מדובר על מוצרים קטנים יחסית כמו עטים, ניתן להדפיס בקלות את שם העסק, ברכה לחג או לכל נושא אחר ולהשאיר את מספר הטלפון של החברה. כדאי לזכור שככל שהמתנה תהיה שימושית יותר, כך היא תהיה חשופה יותר לאחרים ותסייע בפרסום ומיתוג החברה.
אם רוצים ללכת על גישה הומוריסטית אפשר לשלב ציור מצחיק, קריקטורה או משפט שמייצג את רוח הדברים. רצוי לעשות שימוש באנשי מקצוע לפני שבוחרים את המוצר ואת המשפט, כדי לקלוע בול למטרה.
מה עוד כדאי לדעת לפני שבוחרים מתנה ממותגת לעובדים וללקוחות?
רגע לפני שמבצעים את הבחירה כדאי להגדיר תקציב מראש ולעמוד בו. כמו כן, מומלץ שהתקציב יתייחס לכל האספקטים של המתנה שכן אולי יש הוצאות נלוות כמו שילוח, עטיפה וכו'. מומלץ לבחור מתנות שיכולות להתאים לכולם, שתהיינה שימושיות במיוחד וששמי שמקבל אותן ירצה לעשות בהם שימוש כל הזמן. בנוסף, רצוי שלמתנה יהיה קשר כל שהוא למועד שבו היא ניתנת, לדוגמה, בחנוכה מתנות שקשורות לאור וחום, בקיץ מתנות שקשורות לקירור, לקראת החורף מתנות שיש להן אפקט מחמם וכן הלאה.