מה ההבדל בין כתר חרסינה וזירקוניה?

כתרים דנטליים הם מכשירי תותב המשמשים לכיסוי השן ולהשבתה לצורתה ולגודלה הטבעיים. ישנם שני סוגים של כתרים דנטליים: חרסינה וזירקוניה. כתרי חרסינה עשויים ממינרלים טבעיים ואילו כתרי זירקוניה עשויים מחומרים סינטטיים.

פורצלן הוא חומר יקר יותר מזירקוניה, אך הוא גם עמיד יותר.

היתרונות של פורצלן על פני זירקוניה כוללים:

  • ערך אסתטי
  • עמידות
  • כוח
  • עמידות בפני חום וכימיקלים

החסרונות של חרסינה על פני זירקוניה כוללים:

  • עלות גבוהה יותר

מהם היתרונות של כתרי פורצלן לעומת כתרי זירקוניה?

כתרי חרסינה עמידים יותר ופחות מועדים לשבירה מאשר כתרי זירקוניה. כתרי זירקוניה פופולריים יותר מכיוון שהם זולים יותר, אבל הם לא מחזיקים מעמד לאורך זמן כמו כתרי חרסינה. כתרי שיניים מפורצלן הם בעלי מראה אסתטי טוב יותר וניתן להתאים אותם לצרכי המטופל.

עובדות נוספות על פורצלן לעומת כתרי זירקוניה שאתם צריכים לדעת!

כתרי חרסינה הם סוג הכתרים הנפוץ ביותר מכיוון שהם עמידים, אטרקטיביים ופחות יקרים. כתרי חרסינה עשויים מתערובת של פורצלן ומתכת. ניתן לגרום להם להיראות כמו שיניים טבעיות, אך יש סיכוי גבוה יותר שהם ישתנה עם הזמן. כתרי זירקוניה יכולים לשמש כחלופה לכתרי חרסינה מכיוון שהם עמידים בפני כתמים ובעלי מראה טבעי יותר מאשר חרסינה.

הבדלים עיקריים בין כתרי חרסינה לקרמיקה או עבודת גשרים

  • פורצלן הוא חומר אנאורגני העשוי מחימר, מינרלים וספצי שדה. זהו הסוג הנפוץ ביותר של פורצלן שיניים המשמש לגשרים וכתרים. צלחות חרסינה עמידות יותר מצלחות קרמיקה, אך הן יכולות להיות גם יקרות יותר. גשרי חרסינה חזקים יותר מגשרים קרמיים מכיוון שהם מורכבים מחומר צפוף.
  • קרמיקה היא מוצק לא מתכתי שלרוב הוא שביר עם מבנה גבישי. צלחות קרמיקה זולות יותר מצלחות חרסינה וניתן להחליף אותן בקלות אם ניזוקות או נשברות. גשרים קרמיים עמידים פחות מגשרי פורצלן מכיוון שהם אינם חזקים כמו החומר הצפוף של חומרי חרסינה.

מה ההבדל במראה?

כתרי חרסינה עשויים מחרסינה וזירקוניום, ואילו כתרי זירקוניה עשויים מזרקוניום. כתרי זירקוניה הם בעלי מרווח טעות גבוה יותר מאשר כתרי חרסינה. הם יכולים להיות עמידים יותר בפני שחיקה, אבל הם יכולים גם להיות שבירים יותר. פורצלן נוטה פחות להישבר או להישבר, אבל הוא רך יותר ובעל מרווח שגיאה נמוך יותר מאשר זירקוניה.

הבדל בעמידות?

ציפויי חרסינה וכתרים עמידים יותר מאשר זירקוניה, אך לשני החומרים יש יתרונות וחסרונות משלהם. פורצלן זול יותר מזירקוניה, אבל הוא לא מחזיק מעמד לאורך זמן. לפורצלן יש נטייה להישבר או להישבר קל יותר מאשר זירקוניה. זירקוניה יקרה יותר מפורצלן, אך היא מחזיקה מעמד הרבה יותר זמן. לזירקוניה יש נטייה להכתים בקלות, ולכן יש צורך לנקות אותה לעתים קרובות יותר. פורצלן יכול להיות מוכתם על ידי קפה ותה בעוד כתמי זירקוניה מיין או סיגריות.

 

 

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.