עבודות מועדפת – המדריך המלא לחייל המשוחרר

השירות הצבאי נמצא כבר לקראת סופו? יהיה עליכם לתכנן את היום שאחרי השחרור כבר מעכשיו. אל תחכו לשחרור כדי להתחיל לחשוב מה בדיוק תעשו ואיך תבנו את עתידכם. כאשר משתחררים התוכניות צריכות להיות סדורות, זה יאפשר לכם להתנהל בצורה נכונה וטובה. אחת מההחלטות החשובות ביותר שתצטרכו לעשות תהיה האם לחפש עבודה מועדפת. עבודות מועדפת מאפשרות לחיילים המשוחררים להתחיל את החיים שאחרי הצבא ברגל ימין. מה זה בדיוק עבודה מועדפת? איך תבחרו עבודה מועדפת? כמה ניתן להרוויח ממנה? את התשובות לשאלות החשובות הללו תמצאו במדריך שנכתב במיוחד בשבילכם.

 

מהי עבודה מועדפת?

יכול להיות שיצא לכם לשמוע כבר על עבודות מועדפות מחברים שהשתחררו לפניכם. אך חשוב להבין לעומק מה מספקת העבודה הזו בהשוואה לעבודה רגילה. עבודה מועדפת היא עבודה בתחומים שונים שבהם הביקוש קצת יותר נמוך בהשוואה לבחירות אחרות. חיילים משוחררים שיבחרו לעסוק באותן עבודות יהיו זכאים לקבל מענק מיוחד. המענק המיוחד אמור לעודד את החיילים המשוחררים לעסוק באותה עבודה. החייל המשוחרר צריך לעבוד באותה עבודה במשך שישה חודשים כדי להיות זכאי לקבלת המענק.

 

אילו עבודות מוגדרות כעבודות מועדפות?

ישנה רשימה ברורה של תחומים המוגדרים כעבודה מועדפת. אינכם יכולים לבחור את התחום שבא לכם, בכל זאת מדובר על קביעה שנוגעת לכולם. עבודה בתחנות דלק, בחקלאות, בבתי מלון, בבנייה או בתעשייה מוגדרת כעבודה מועדפת. כמובן שתוכלו לברר עם המעסיק מראש האם העבודה בעסק עונה להגדרות הספציפיות הללו. אל תתחילו את העבודה עד שתוודאו כי העבודה אכן מוגדרת בתור עבודה מועדפת. זה יחסוך לכם עוגמת נפש, הרי לא תרצו לעבוד קשה ובסוף גם לא לקבל את המענק המיוחל.

 

כמה מרוויחים מעבודה מועדפת?

השכר ביומיום הוא שכר קבוע, בדיוק כפי שכל שאר העובדים במקום מרוויחים. את תנאי השכר האישיים שלכם יהיה עליכם לקבוע עם המעסיק טרם תחילת העבודה. לכל תחום יש את השכר הרלוונטי עבורו, אי אפשר להגיד כאן מהו השכר הקבוע לו תהיו זכאים. מה שכן ניתן להגיד זה שתוכלו לקבל את המענק הנוגע לאותן עבודות מועדפות, מדובר על מענק קבוע. המענק למי שהשלים שישה חודשים מלאים בעבודה מגיע כמעט ל-10 אלף ש"ח בפעימה אחת.

 

איך בוחרים עבודה מועדפת?

כמו שבוחרים עבודה בחול, גם עבודה מועדפת חייב לבחור בצורה זהירה וקפדנית. ראשית יהיה עליכם לשאול את עצמכם איזה תחום הכי מעניין אתכם מבין התחומים המוצעים. אל תעסקו בעבודה שלא מעניינת אתכם, הרי לא תחזיקו בה מעמד. בו בזמן תרצו לדעת כי השכר הקבוע יהיה שכר שיספק אתכם. עד שתקבלו את המענק תרצו להשתכר בשכר הוגן שיאפשר לכם להגשים את חלומותיכם. ניתן להתייעץ עם משוחררים אחרים שיספרו לכם על העבודה המועדפת אותה הם בחרו.

היכנסו אלינו לפרטים נוספים https://fly-me.co.il/

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.