תופעות רפואיות שעדין קשה למדע להסביר

מטופלים רבים נוהגים לחשוב, וברמה מסוימת של צדק, שלכל בעיה רפואית יש הסבר. כך התרגלנו לחשוב. אם אנחנו מתמודדים עם מחלה מסוימת אז הרופא יכול להסביר לנו למה זה קורה לנו, אם יש לנו כאב או משהו אחר, אז הרופא יכול להסביר ממה זה נובע, אם אנחנו מתמודדים עם קושי מסוים אז אין שום בעיה להסביר מה גרם לכך ולרוב גם לספק לנו פתרון כיצד להתמודד עם זה.

אך ישנן לא מעט תופעות רפואיות שעדיין קשה למדע להסביר אותן. דברים שחוקרים וחוקרות עדיין לא הצליחו להבין ממה זה נגרם בדיוק, האם זה נובע כתוצאה מפעולה שביצענו, חשיפה לחומרים ומרכיבים מסוימים, האם זה נובע מעניין פנימי או חיצוני. אלו דברים שלא תמיד יכולים להסביר למה זה נגרם, אלא בעיקר איך זה משפיע עלינו.

צריך לומר, תופעות רפואיות שלא ניתן להסביר, כמו למשל הסתיידות בכתף, כפי שנוכל לראות בהמשך, יכול להשפיע עלינו בצורות משמעותיות, לכן חשוב מאוד שאנחנו לפחות נבין מה זה ואיך מטפלים בהן. גם אם אנחנו לא יכולים להסביר את התופעה עצמה.

דוגמאות לתופעות שאנחנו לא יכולים להסביר

מחלות נפש – אנחנו יכולים להסביר מה הן מחלות נפש, למה הן גורמות וכן איך הן משפיעות עלינו, אנחנו לא תמיד יכולים להסביר ממה הן נגרמות באמת. ישנם דברים שאפשר להסביר מהצד הנפשי, אך לא כל דבר בהכרח אפשר להסביר איך זה נובע, למה בעצם אדם מוצא את עצמו מתמודד עם בעיה מסוימת שגורמת לו להתנהל בצורה כזו והאם זה משהו מולד או משהו שהוא ספג במהלך הזמן.

הסתיידות בכתף – דוגמא טובה למצב רפואי שהמדע לא יכול להסביר באמת, זו הסתיידות בכתף. מדובר על דלקת בגידים של הכתף, הנובעים לא פעם כתוצאה מהצטברות של סידן השוקעים בתוך הגידים. תופעה זו מוכרת בעיקר בקרב נשים, וברוב המקרים, כמו בדלקות אחרות, הרי שהטיפול נעשה באמצעות תרופות וחומרים אחרים ופחות באמצעות התערבות בניתוח.

על פניו זה נראה משהו מובן, אך לא תמיד אפשר להסביר למה זה קורה ומדוע דווקא שם הסידן שוקע ולא באזורים אחרים בגוף.

כאבי ראש – על פניו מדובר בתופעה שקל להסביר, בפרט אם מדובר בכאבים שנובעים כתוצאה מדלקות, זיהומים או חס וחלילה גידולים, אך זה לא תמיד כך, ברוב המקרים מדובר על כאבים חולפים, זמניים, כאבים של יום אחד ולעיתים אפילו של כמה שעות ולא מעבר לכך. אין הסבר מפורש למה הכאב נוצר ואיך מתח או לחץ גורמים לו.

מה עושים במקרים כאלה?

הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפנות לאיש מקצוע ולבחון כיצד לטפל בכל אחת מהבעיות שציינו, או בכל בעיה שאנחנו נאלצים להתמודד איתה גם אם אין לנו הסבר מדוע היא התרחשה.

 

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה: כל מה שאתה צריך לדעת

גירושין בהסכמה, המכונה גם גירושין ללא עוררין, הוא סוג של גירושין שבו שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם בדרכי שלום. גירושים מסוג זה הם לרוב מהירים יותר ופחות יקרים מגירושין במחלוקת, שכן הוא אינו כרוך במאבקי משפט ארוכים.

ביטוח בריאות

הבנת כיסוי ביטוח בריאות לטיפולי לייזר

כיסוי ביטוח בריאות לטיפולי לייזר יכול להשתנות בהתאם לסוג הטיפול ותכנית הביטוח. תוכניות ביטוח בריאות מסוימות עשויות לכסות טיפולי לייזר מסוימים, כגון אלו לבעיות עור או תיקון ראייה, בעוד שאחרות עשויות לא לכסות אותם כלל.

צילומי תדמית

הפקת סרטי תדמית לעסקים – איך יוצרים סרט תדמית ולשם מה הוא משמש אותנו

בתי עסק רבים, גדולים וקטנים, מבקשים להציג את עצמם, את המוצרים והשירותים שהם מציעים, באמצעות סרטי תדמית אותם הם מציגים בפלטפורמות שונות. אלו יכולות להיות פלטפורמות דיגיטליות, כמו אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, יוטיוב ועוד, בסרטונים ופרסומות וכן באופן ישיר, בכנסים, ועידות, ישיבות, מפגשים ועוד.