העלאת אופניים לתחבורה הציבורית

4 בנובמבר, 2009

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שאלה את שר\ה התחבורה והבטיחות בדרכים

ביום 21.10.09 עדכן שר התחבורה את חברי ועדת הכלכלה של הכנסת על הנחייתו להנהלת רכבת ישראל לאפשר העלאת אופניים לרכבת.
בפגישה של שר התחבורה עם עמותת ישראל בשביל אופניים מתאריך 5.8.09 סוכם כי השר ינחה את חברות האוטובוסים לאפשר העלאת אופניים לתא המטען של אוטובוסים בין-עירוניים ללא תשלום נוסף ולאפשר העלאת אופניים למטרונית.
במכתבם המשותף של חברת אגד ועמותת ישראל בשביל אופניים למשנה למנכ"ל משרדך מיום ה-9.9.09 מביעה חברת אגד תמיכה בפטור מתשלום נוסף על העלאת אופניים לתא המטען.
משיחותיי עם נציגי חברת דן עולה כי הם תומכים בפתרונות שיאפשרו העלאת אופניים גם לאוטובסים עירוניים.
אני מברכת על תמיכתך ועל תמיכתם של מפעילי התחבורה הציבורית השונים ביוזמה חשובה זו וחושבת שזהו צעד חשוב בחיזוק התחבורה הציבורית ובמתן פתרון לרוכבי האופניים.

רצוני לשאול:
1. מתי תיושם הנחיית השר לביטול חובת תשלום נוסף על העלאת אופניים לאוטובוסים בין עירוניים?
2. מתי תיושם הנחיית השר להסדרת האפשרות להעלאת אופניים למטרונית?
3. מתי תיושם הנחיית השר לביטול חובת תשלום נוסף על העלאת אופניים לרכבת ישראל? באילו קווים? באילו שעות? כמה זוגות אופניים אפשר יהיה להעלות לקרונות?
4. האם קיימת התנגדות מקצועית במשרדך להעלאת אופניים לרכבת גם בשעות השפל וגם בקווים הצפופים פחות? אם כן - על מה היא מבוססת?
5. במאות ערים בארה"ב קיים ממשק מוצלח של מנשאים לאופניים על אוטובוסים עירוניים. האם משרדך תומך בנכונות של חברת דן לאימוץ פתרון זה? האם משרדך תומך בפתרונות טכניים אחרים? אם כן - מהם?
6. ערים רבות בעולם משלבות רכיבה על אופניים עם נסיעה ברכבת קלה ובכך מביאות להגדלת רדיוס ההזנה של הרכבת ולהגדלת מספר המשתמשים בה. עירית תל-אביב ועירית ירושלים תומכות בשילוב חשוב זה. האם כבר בשלבי הפיתוח הנוכחיים של הרכבת הקלה מוטמעת הסדרת האפשרות להעלאת אופניים לרכבת בקו האדום בתל אביב ובקוים בירושלים?