הושק שלב 2 בקמפיין העבודה: "ביבי טוב לעשירים – שלי טובה בשבילך"

9 בדצמבר, 2012

מפלגת העבודה השיקה את קמפיין הבחירות שלה באירוע שהתקיים הבוקר במטה הארגון של המפלגה בתל אביב. זהו שלב 2 של הקמפיין, אחרי שלפני כחודש התקבל בהצלחה רבה הקמפיין שנעשה בו שימוש בשלטי מחאה אותנטיים כמו "ילדים זה לא מותרות", עם הסיומת "ועכשיו מצביעים. שלי יחימוביץ'".


באירוע היום הוצג גיבוש המסרים של הקמפיין עד לתוצר הנוכחי, אשר מבטא את ערכי מפלגת העבודה ואת סדר היום המובהק שהיא מובילה. מטרת הקמפיין היא לחדד את האלטרנטיבות הברורות העומדות בפני הציבור – כלכלת העשירים שמוביל נתניהו, אשר פוגעת במעמד הביניים והעניים, מול הכלכלה ההוגנת שמציגה יחימוביץ'. מפלגת העבודה, באמצעות הקמפיין, מחייבת את נתניהו להתעמת עם הנושאים שהכריעו את ההחלטה ללכת לבחירות- שאלת תקציב המדינה והדרך לשיפור חיי כלל האזרחים. לראשונה בישראל, הציבור יוכל לקחת חלק פעיל ביצירת מסרים והפצתם.


 

 

(מתוך ynet)

 

קמפיין מפלגת העבודה מבטא את התפיסה לפיה חוסנה של מדינת ישראל נובע מחברה צודקת וכלכלה הוגנת.
הנחת היסוד של הקמפיין נובעת בראש ובראשונה מסדר יום אידיאולוגי, אך גם ממחקרי עומק ומסקרים, היא שבעשור האחרון, העשור הכלכלי שהוביל בנימין נתניהו, נאלץ הציבור להתמודד עם מדיניות אשר דרדרה את תנאי הקיום היומיומיים שלו, שחקה לחלוטין את מעמד הביניים ופגעה אנושות בחלשים. במחקר שערך סטנלי גרינברג, נמצא כי הנושא הכלכלי-חברתי הוא הנושא המרכזי מבחינת הציבור במערכת הבחירות.

הקמפיין מתכתב עם התוכנית לכלכלה הוגנת שהציגה יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', בשבוע שעבר, שבו הוצגו פתרונות ישימים לכשלי מדיניות נתניהו וניתן מענה כלכלי אחראי בתחומי החיים השונים המעסיקים את הציבור, ביניהם דיור, תעסוקה ורווחה.

ייחודו העיקרי של הקמפיין גלום בשילוב המשמעותי של זירת הניו מדיה. לגולשים תינתן ההזדמנות להעלות את מסריהם כחלק מהקמפיין ולהוציא לפועל שלטים אישיים ברוח הקמפיין, באופן המזכיר את ימי המחאה החברתית. את המסרים אפשר יהיה אפשר להפוך ל"קאבר" בפייסבוק, לשלטי מרפסת, לחולצות ולדברי דפוס נוספים, אשר כולם יותאמו אישית ויודפסו על פי המסר של הגולש.

גולשים ייקחו פעיל ביצירת והפצת הקמפיין – מסך ההזמנה

במסיבת העיתונאים שהתקיימה לרגל השקת הקמפיין השתתפו שלום קיטל, ראש הצוות האסטרטגי של מפלגת העבודה, אשר הציג את נתוני המחקר של גרינברג, איתי בן חורין, מנהל הקמפיין, טל אלכסנדרוביץ', יועצת אסטרטגית ליו"ר המפלגה, ערן גפן, מנהל הפרסום והניו מדיה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ראש מטה הארגון של הבחירות, ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות ואיציק שמולי, מועמד ברשימת העבודה לכנסת, אשר הרחיב על המסרים של הקמפיין ועל מהותו.

איציק שמולי: "אני מאמין בציבור הישראלי שיודע שאת מה שהתחלנו ברחובות אנחנו חייבים לסיים בקלפי. מי שמאמין שאפשר לשנות כאן משהו, אבל בפועל לבחור שוב בשלטון שמרסק את כל מה שטוב בחברה הישראלית, טועה. אחד היעדים המרכזיים של הקמפיין הוא לחזק את האמונה שאפשר להשיג במדינה חיים טובים יותר עבור כלל האזרחים, ולבטל את המציאות הקיימת, שבה העשירים, בני טיפוחו של נתניהו, נעשים עשירים יותר ומעמד הביניים נאנק תחת הנטל והחלשים מופקרים. כשאדם קם בבוקר הוא חושב בראש ובראשונה על חינוך לילדיו, על בית ועל מזון ראוי עבורם. על זה בדיוק אנשים גם ילכו לקלפי השנה. יש רק חלופה אחת לנתניהו והיא מפלגת העבודה בראשות יחימוביץ'. כל פתרון פוליטי אחר הוא אשליה שהציבור עלול לשלם עליה מחיר כבד".

איתי בן חורין: "מטרת הקמפיין היא לחדד את האלטרנטיבות הברורות העומדות בפני הציבור – או כלכלת עשירים של נתניהו או כלכלה הוגנת של יחימוביץ'. מפלגת העבודה לא תאפשר לנתניהו להסית את הדיון מהנושא שבגינו הלכנו לבחירות-איזה תקציב מדינה יהיה, והאם יש דרך לשפר את חיי האזרחים".

ערן גפן: "זוהי הפעם הראשונה בישראל שקמפיין בחירות מאפשר ייצור המוני בהדפסה דיגיטלית באמצעות הרשת החברתית. הקמפיין כולו החל כמתן במה לשלטי המחאה, שבטאו את קריאות הציבור לשינוי, והמשיך בכלים שיאפשרו לאנשים לבטא את תסכולם מהמצב הכלכלי היום ולבחור באלטרנטיבה שמציעה תוכניתה של העבודה בראשות שלי יחימוביץ' בקלפי."