שלי: "לפיד מציג בפני נתניהו את המתווה שלו, אבל הוא לא חייב להציג דבר, כי זה בדיוק אותו מתווה שנתניהו עצמו הגה ערב הבחירות. הולך להיות נטל קשה מנשוא גם על ריקי האומללה מחדרה וגם על העניים". יחימוביץ' קראה לממשלה לעשות הכל כדי למנוע את השביתה מחר

22 באפריל, 2013

 

יחימוביץ': "לפיד מציג בפני נתניהו את המתווה שלו, אבל הוא לא חייב להציג דבר, כי זה בדיוק אותו מתווה שנתניהו עצמו הגה ערב הבחירות. הולך להיות נטל קשה מנשוא גם על ריקי האומללה מחדרה וגם על העניים". יחימוביץ' קראה לממשלה לעשות הכל כדי למנוע את השביתה מחר

בפתח ישיבת הסיעה אמרה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' כי העבודה הפרלמנטרית הקשה מתחילה היום, עם פתיחת המושב, והיא הולכת להיות מפרכת במיוחד. "בחודשים הקרובים נעסוק בתקציב המדינה. רק לפני זמן קצר ראינו שהקיצוץ שמתכנן לפיד בתקציב הוא 18 מיליארד שקלים. זה בדיוק מה שתכנן נתניהו ערב הבחירות. לפיד מציג בפני נתניהו את המתווה שלו, אבל הוא לא חייב להציג דבר, כי זה בדיוק אותו מתווה שנתניהו עצמו הגה. גם העלאות מסים, גם מס הכנסה, גם מע"מ. הולך להיות נטל קשה מנשוא גם על ריקי האומללה מחדרה וגם על העניים. עלינו מוטלת משימה כבדה- להתמודד עם תקציב המדינה וחוק ההסדרים בחריצות ובתבונה ולסכל משימות רשע. האחריות הזו מוטלת רק על כתפינו מול ממשלה שהולכת בנתיב ברור, הנתיב של נתניהו, ואף מקצינה אותו עוד יותר".

"למדנו בשבוע האחרון על הכוח של האופוזיציה כשהוא משולב עם כוח הציבור. ראינו את זה בנסיון להעלות את שכר הלימוד ולקצץ בתקציבי ההשכלה הגבוהה- שיתוף פעולה שלנו עם הסטודנטים טרפד את הניסיון הזה תוך שעות. ראינו את זה בטרפוד ההסדר השערורייתי בין בנק לאומי לבין נוחי דנקנר וגם במענקי המילואימניקים. אלו דוגמאות מצוינות לכך שאפשר להשפיע על מדיניות הממשלה ולסכל תכניות מזיקות לציבור. יש כאן פוטנציאל של האופוזיציה למנף את הרצונות של הציבור האינטליגנטי והמודע".

 

 

יחימוביץ' התייחסה לרפורמת "השמיים הפתוחים" ואמרה כי היא קוראת לממשלה לנהוג באחריות ולא בכוחנות ולעשות כל שביכולתה כדי למנוע את השביתה ולהידבר עם הצדדים.

"חברות התעופה הישראליות הן פרטיות, המנכ"לים שלהן מרוויחים משכורות גבוהות, גבוהות מדי לטעמי, והן אכן צריכות להתמודד בשוק גלובאלי של שמיים פתוחים. אבל אי אפשר לשלוח אותן לשוק הגלובלי כשהן כבולות באזיקים ששום חברת תעופה בעולם לא נתונה בהם, ולסכן את עצם קיומן. הוצאות הבטחון שלהן עצומות, והן מנועות מלנחות בשדות תעופה רבים ואף לטוס מעל אזורים נרחבים על הגלובוס. החוסן של החברות הוא צורך חברתי מהמעלה הראשונה וגם צורך בטחוני מהמעלה הראשונה במיוחד בישראל, שהיא מדינת קצה, מוקפת איומים אסטרטגיים וזקוקה לרכבת אווירית קבועה ובטוחה. את רפורמת השמיים הפתוחים יש לבצע בהדרגה ובהגיון. חובה על הממשלה לא לפעול בכוחנות ולעשות כל שביכולתה כדי להגיע להידברות".