הארכת חופשת לידה בישראל

ב-12 בדצמבר 2018 העבירה הכנסת הצעת חוק להארכת חופשת הלידה בישראל משישה שבועות לשמונה שבועות.

חופשת הלידה בישראל היא שישה שבועות. ב-12 בדצמבר 2018 העבירה הכנסת הצעת חוק להארכת חופשת הלידה בישראל משישה שבועות לשמונה שבועות.

הצעת החוק נערכה בחסות ח"כ אילן גילאון ממרצ וזכתה לתמיכה מכל סיעות הפרלמנט הישראלי. החוק ייכנס לתוקף ב-1 בינואר בשנה הבאה ויחול רק על נשים שילדו לאחר תאריך זה.

הצעת החוק, שצפויה לעבור, תאריך את אורך חופשת הלידה מ-14 שבועות ל-18 שבועות.

ממשלת ישראל אישרה הצעת חוק חדשה שתגדיל את משך חופשת הלידה בישראל מ-14 שבועות ל-18 שבועות. הצעת החוק תכלול גם קצבה פטורה ממס להורים ולהורים טריים.

ישראל היא אחת המדינות הבודדות שאינן נותנות חופשת לידה ממושכת לאזרחיה. החוק הזה ייראה כצעד משמעותי לקראת שינוי זה ויכול להוות דוגמה למדינות אחרות שילכו בעקבותיו.

ממשלת ישראל שוקלת להאריך את חופשת הלידה מששת החודשים הנוכחיים לשנה שלמה.

לאמהות ישראליות ניתנו שישה חודשי חופשה בתשלום ממעסיקיהן. עם זאת, עם המספר ההולך וגדל של נשים עובדות בישראל, אין זה מספיק זמן עבורן להישאר בבית ולטפל בילדיהן שזה עתה נולדו.

הצעת החוק שואפת להאריך את חופשת הלידה לשנה שלמה והיא תמומן על ידי הגדלת ניכוי המס החודשי לאמהות.

ישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שמציעות חופשת לידה בתשלום של 18 חודשים.

הצעת החוק תגדיל את מספר השבועות מ-18 ל-22 ותרחיב אותו כך שיכלול גם אבות. זה גם יכניס שבועיים נוספים להורים המאמצים ילדים.

נכון לעכשיו, ישראל היא אחת המדינות הבודדות שמציעות חופשת לידה בתשלום והיא אחת הבודדות שמאפשרות לשני ההורים לקחת חופש ללידה או אימוץ של ילדם.

ממשלת ישראל שוקלת הצעת חוק חדשה שתאריך את חופשת הלידה לנשים במדינה.

החוק המוצע יאפשר לאמהות לקחת עד 18 חודשי חופשה בתשלום, כאשר שישה חודשים שמורים לאם ו-12 חודשים לאב.

הצעת החוק החדשה צפויה להיות מאושרת על ידי הפרלמנט הישראלי בשבועות הקרובים ותיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020.

הצעת החוק תעניק לאמהות זכות לחופשת לידה של עד שישה חודשים ושלושה חודשי חופשת לידה נוספים.

ישראל היא אחת המדינות הבודדות שיש להן מדיניות לאומית בנושא חופשת לידה. הצעת החוק תאריך את משך הזמן שבו מותר לאמהות להמריא מהעבודה מבלי לאבד את מקום עבודתן.

הצעת החוק תעניק חופשה בתשלום לאמהות ולאבות לטיפול בילדיהם. זה גם ייתן להורים אפשרות לקחת שנת חופש מהעבודה לאחר שילדם ימלאו שלוש שנים.

לישראל יש מדיניות חופשת לידה מהמתקדמות בעולם. לאמהות ניתנים 45 ימי חופשה בתשלום ואבות מקבלים 30 ימי חופשה בתשלום. הצעת החוק גם מאפשרת להורים לקחת שנת חופש מהעבודה לאחר שמלאו לילדם שלוש שנים.

חופשת הלידה של ישראל היא כיום 6 שבועות, אך הצעת החוק החדשה תאריך אותה ל-8 שבועות. זה גם יאפשר לאמהות לעבוד במשרה חלקית במהלך ההריון ועד 12 חודשים לאחר לידת ילדן.

ממשלת ישראל הודיעה לאחרונה על תוכניות להארכת חופשת הלידה מ-6 שבועות ל-8 שבועות. החוק החדש יאפשר גם לאמהות לעבוד במשרה חלקית במהלך ההיריון ועד 12 חודשים לאחר לידת ילדן.

ישראל היא אחת המדינות הבודדות בעולם שאין להן חופשת לידה חובה.

הצעת החוק תאריך את חופשת הלידה הנוכחית מ-14 שבועות ל-16 שבועות. המשמעות היא שנשים יוכלו להוריד יותר זמן במהלך ההיריון, ואז לחזור לעבודה לאחר לידת הילד.

חופשת הלידה בישראל קצרה מאוד, כאשר רק 14 שבועות של חופשה בתשלום זמינות לאמהות שיולדות ומטפלות בילודים.

ישראל היא אחת המדינות שמציעות תקופת חופשת לידה נדיבה. אמהות ישראליות זכאיות לחופשה בתשלום של עד שישה חודשים.

בישראל אין חופשת לידה חובה, אך רוב המעסיקים מציעים זאת כחלק מחבילת ההטבות.

לנשים ישראליות יש תקופת חופשה בתשלום ארוכה יותר מכל מדינה אחרת בעולם.

הצעת החוק שואפת להאריך את משך חופשת הלידה בישראל מ-18 שבועות ל-26 שבועות. זה יאפשר לאמהות טריות יותר זמן להתחבר לילדיהן.

הצעת החוק הוצעה על ידי ח"כ מאיר שטרית, שהציע גם בשנת 2007 הצעת חוק דומה שנפסלה על ידי הכנסת.

חופשת הלידה הנוכחית בישראל היא 18 שבועות והיא ניתנת רק אם מעסיק האם מסכים לכך. החוק הנוכחי אינו מחייב מעסיקים להציע חופשה זו, ולכן נשים רבות נאלצות לקחת חופשה ללא תשלום או לעזוב את עבודתן, כי הן אינן יכולות להרשות לעצמן להיעדר זמן כה רב ללא תשלום.

הצעת החוק החדשה של ממשלת ישראל תאריך את חופשת הלידה משישה לשמונה שבועות. זאת בתגובה להיעדר אפשרויות טיפול בילדים והעלות הגבוהה של הטיפול בילדים בישראל.

הצעת החוק אושרה בכנסת ב-23 במאי 2019 והיא צפויה להיכנס לתוקף ב-1 ביולי 2019.

לאחרונה התקבלה הצעת החוק לחופשת לידה בישראל והיא צפויה לצאת לפועל עד 2020.

לישראל היסטוריה ארוכה של מדינה המציעה חופשת לידה לעובדיה, אך הצעת החוק החדשה תרחיב את ההטבה הזו גם לאמהות שאינן נשואות או שיש להן ילדים עם בעליהן.

הארכת חופשת הלידה בישראל צפויה לסייע לנשים לחזור לעבודה בצורה מהירה ויעילה יותר.

ממשלת ישראל הצביעה לאחרונה בעד הצעת חוק שתאריך את חופשת הלידה מארבעה לשישה חודשים. זו תהיה הפעם הראשונה שישראל מגדילה את חופשת הלידה שלה, אבל מדובר בצעד חשוב לקראת שוויון בין גברים לנשים.

הצעת החוק התקבלה ברוב קולות של 61 מול 52, עם נמנע אחד. כעת יש לאשר את הצעת החוק בכנסת לפני שתצא לפועל.

החוק הישראלי הנוכחי קובע כי אמהות זכאיות ל-4 חודשי חופשה בתשלום לצורך לידה או אימוץ. החוק החדש יאריך את פרק הזמן הזה לכל ההורים עד לגיל 18 של ילדם.

הצעת החוק שואפת להאריך את חופשת הלידה בישראל מ-8 שבועות ל-12 שבועות.

משרד הרווחה בישראל צפוי לאשר את הצעת החוק, שתיכנס לתוקף לאחר קבלתה בכנסת.

החוק החדש יאפשר גם להורים לפצל את חופשתם זה עם זה.

בישראל יש את אחת מפוליסות חופשת הלידה הארוכות בעולם. נשים זכאיות לחופשת לידה של 52 שבועות, שהם 16 שבועות יותר מארה"ב וקנדה.

הצעת החוק הוצעה על ידי חברי הכנסת יואל חסון וסתיו שפיר, הטוענים כי מדובר בצעד משמעותי לקראת שוויון. הם מציינים שלנשים בישראל יש בממוצע 1.5 ילדים ואילו לגברים יש 2.3 ילדים, מה שמוביל לעומס כלכלי עצום על נשים במהלך הקריירה.

הצעת החוק כוללת גם הוראות להורים המאמצים ילדים ולהורים נשאי HIV וצריכים לקחת חופש מהעבודה כדי לטפל בילדם.

בישראל מותר לנשים לקחת שנת חופשת לידה שלמה.

הצעת החוק החדשה של ישראל תאפשר לנשים לקחת עד שלוש שנים של חופשת לידה, כאשר ששת החודשים הראשונים משולמים ב-90% משכר האם וששת החודשים השניים בתשלום מלא.

הצעת החוק נדונה בימים אלה בכנסת, כאשר ההצבעה צפויה בחודש מאי או יוני.

הגדלת משך חופשת הלידה היא חלק ממאמץ לסייע לאמהות עובדות לאזן בין הקריירה והמשפחה שלהן.

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.

גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה: כל מה שאתה צריך לדעת

גירושין בהסכמה, המכונה גם גירושין ללא עוררין, הוא סוג של גירושין שבו שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם בדרכי שלום. גירושים מסוג זה הם לרוב מהירים יותר ופחות יקרים מגירושין במחלוקת, שכן הוא אינו כרוך במאבקי משפט ארוכים.