החידושים האחרונים בעולם הרכבים – שכדאי ומומלץ להכיר

בשנים האחרונות אנו עדים לחידושים והתקדמות משמעותית בעולם הרכבים.
כך שאם אתם נמצאים לקראת רכישת רכב חדש, ההמלצה היא לא לבצע את הרכישה, לפני שאתם עורכים היכרות עם כל החידושים של השנים האחרונות.
מאוד יכול להיות שבין החידושים, הטכנולוגיות והשדרוגים אתם עתידים לגלות כאלו שאתם מתחברים אליהם והייתם רוצים שהם יהיו מיושמים ברכב החדש שלכם.

 

כלי רכבים חשמליים

הפיתוח וההשקעה הנרחבת בכלי רכב חשמליים נחשבים לאחד מהחידושים הגדולים של השנים האחרונות. רכבי EV מציעים מספר יתרונות על פני רכבים מסורתיים עם מנועי בעירה פנימית, ובין היתר הפחתת פליטות מזהמות, יעילות אנרגטית משופרת ועלויות תפעול נמוכות יותר (ואף נמוכות באופן משמעותי). ההתקדמות בטכנולוגיית הסוללה הובילה להגדלת טווחי הנסיעה וזמני טעינה מהירים יותר. התחזיות אף מעידות שבשנים הבאות מכוניות חשמליות תהיינה יותר ויותר נפוצות על הכבישים עד שהרכבים עם מנועי בעירה פנימית ייעלמו באופן סופי.

כלי רכב אוטונומיים

רכבים נהיגה עצמית או אוטונומית היו תחום של מחקר ופיתוח אינטנסיביים. חברות כמו טסלה, ואובר משקיעות רבות בכל מה שקשור לנושא של טכנולוגיה אוטונומית. לרכבי AV יש פוטנציאל לשפר את הבטיחות בדרכים, להגביר את היעילות ולשנות את התחבורה כפי שהכרנו אותה עד היום – זאת על ידי ביטול הצורך בנהגים אנושיים.
התחזיות מעידות כמובן שמדובר בהליך הדרגתי וכמובן, שעתידים לחלוף מספר שנים עד שנגיע למצב בו נהגים אנושיים יהיו מיותרים.

 

מערכות סיוע מתקדמות לנהג

טכנולוגיות אלו (ADAS) נועדו להקל על הנהגים כמו גם לשפר את הבטיחות ברכב. מערכות אלו כוללות תכונות כמו: בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לשמירה על נתיב, בלימת חירום אוטומטית וניטור נקודה עיוורת. טכנולוגיות ADAS מסתמכות על חיישנים, על מצלמות ועל אלגוריתמים מתקדמים כדי לספק משוב בזמן אמת ולסייע במניעת תאונות.
מכיוון שבטיחות מהווה את אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על בחירת רכב, ההמלצה היא לשים דגש משמעותי על קיום מערכות אלו בזמן בחירת הרכב.

 

מכוניות "מחוברות"

בשנים האחרונות כלי הרכב נהיים יותר ויותר לרשת אינטרנט ולהתקנים אחרים. אותו ה"חיבור" מאפשר לכלי הרכב גישה למידע תנועה בזמן אמת – לספק מערכות ניווט מתקדמות ולהשתלב או להסתנכרן עם מכשירי הטלפון החכמים. מכוניות "מחוברות" מציעות גם תכונות אבטחה משופרות ופונקציונליות של גישה מרחוק.

חידושים בעולם הרכבים ההיברידיים

במידה וחשקה נפשכם לרכוש דווקא מכונית היברידית. תשמחו ודאי לגלות שגם תחום זה אינו חף מחידושים. כיום, תוכלו ליהנות מרכבים היברידיים נטענים, המגיעים עם סוללה גדולה יותר ובכוחם לפעול בעיקר במצב חשמלי – וזאת, למרחקים ארוכים במיוחד. העובדה שניתן להסתמך יותר על כוח חשמלי, מאפשר כמובן ליהנות מצריכת דלק מופחתת ויתרונות נוספים המאפיינים רכבים חשמליים.
חידוש נוסף בעולם הרכבים ההיברידיים באים לידי ביטוי בטכנולוגיית סוללה משופרת. מה שמבטיח יעילות גבוהה יותר, צפיפות אנרגיה גבוהה יותר ומחזורי חיים ארוכים יותר.

 

חידוש נוסף הוא בלימה רגנרטיבית אשר מבוססת על לכידה והמרה של אנרגיה קינטית במהלך הבלימה לאנרגיה חשמלית. אנרגיה זו מאוחסנת בסוללה וניתן להשתמש בה מאוחר יותר כדי להפעיל את המנוע החשמלי.

לסיכום, סביר להניח שאם תתעניינו בחידושים לגבי עולם הרכבים בעוד מספר חודשים, אתם עתידים לגלות חידושים חדשים נוספים – מכיוון שתחום זה מתחדש בקצב מהיר במיוחד וגם בימים אלו יצרניות הרכבים והמפתחים עובדים שעות כימים, על מנת להוציא תחת ידיהם עוד חידושים – אשר חלקם עתידים לשנות את עולם הרכבים כמו שהכרנו אותו עד כה.

רכב

טיפול לרכב מיצובישי ירושלים – לא רק למען הבטיחות שלנו

הרבה פעמים נהוג להסתכל על טיפולים ברכב, מנקודת מבט "מה נכון בהיבט הבטיחותי". כלומר, היחס לטיפול ברכב הוא שיש צורך לבצע אותו בשביל לשמור על בטיחות הרכב והשימוש בו. מאחר ואנחנו משתמשים ברכב באופן תדיר, ואם הוא לא יהיה תקין אזי שאנחנו עלולים לסכן את עצמנו, נוסעים ונהגים אחרים, הרי שיש היגיון בכך שאנחנו בוחנים מה נכון לרכב מבחינה בטיחותית.

כיצד מטפלים בסגירת רווחים בשיניים

רווחים בין השיניים נפוצים לרוב בין השיניים הקדמיות, אולם עלולים להופיע גם בחלקו האחורי של הפה. תופעה זו מכונה בשפה המקצועית Diastema, ומתייחסת לרווח בין שתי שיניים או יותר. תופעה זו עשויה לנבוע ממספר סיבות, החל מאנטומיית הפה והלסת וצמיחה טבעית של שיניים מרוחקות זו מזו, וכלה בהרגלים ומאפייני התנהגות בתקופה בה מתפתחות השיניים ומבנה הלסת, דוגמת שימוש ממושך של ילדים במוצץ, או מציצת אצבע.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.