המלצות מעולות על גנים לאומיים עם אפשרויות רחצה

קרדיט תמונה: גיל מהאתר "בא לי לטייל"

רבים מהמטיילים נכנסים בתקופת הקיץ לסוג של "דממת אלחוט" בכל מה שקשור לטיולים זאת מכמה סיבות. הראשונה : חם מאוד ופחות מתאים לטייל תחת השמש החזקה. שנית, מרבית הצמחים בטבע נמצאים במצב צבירה של "קוצים חומים". ושלישית לאור החום הרב מרגישים  שבא ומתבקש לרבוץ תחת מקור מים ראוי ושווה.

נכון יש בארץ מלא מעיינות והם יפים מאוד , אך מרביתם קטנים מלהכיל בעונת השיא כמו הקיץ כל כך הרבה רוחצים.

על כן ריכזתי עבורכם את הגנים הלאומיים בארץ, הכוללים בריכות רחצה טבעיות ענקיות ויכולים להכיל מספר גבוה של מבקרים בו זמנית בלי לחוש צפיפות וכל זאת בתוך טבע יפה ומוריק .

 

להלן ריכוז של המקומות השווים והמומלצים לרחצה ובילוי יום במהלך הקיץ הקרוב

הסח'נה – גן השלושה – ללא כל ספק גן השלושה הוא המעיין היפה ביותר בארץ ובזה תמימי דעים כל המטיילים והמבקרים. הפוקדים את המקום כל ימות השנה ובעיקר בקיץ. מדובר על סדרת בריכות מים טבעיות בצבע טורקיז ,המים הזכים נובעים מתוך האדמה וזורמים הישר לתוך הבריכה הגדולה והמרכזית שבפארק.

משם ממשיכים המים במסעם לבריכה נמוכה יותר .שם יש גם מפלים להתרעננות ורחצה. המים מאוד צלולים ונקיים ויש סביב מדשאות רבות ומקומות ישיבה מוצלות. הכניסה בתשלום .

איך מגיעים? בוויז: גן השלושה. המקום נמצא בעמק המעיינות לא הרחק מבית שאן.

 

נחל האסי הנחל שהיה שנוי במחלוקת כל כך הרבה שנים ופתיחתו לציבור לוותה בהמון מאבקים ציבוריים , בגלל שהאסי נמצא בתוך שטח הקיבוץ "ניר דוד" שסגר את שעריו לאילו שאינם נמנים עם אורחיו.

כיום הוכשר שטח רחצה פתוח וחופשי לקהל הרחב. בקטע יפה של נחל האסי הנקרא " החוף הירוק" מדובר על שטח רחצה רחב בתוך הנחל , שסביבו יש פינות ישיבה מוצלות ובכניסה יש שמירה ובקרה על כמות הנכנסים. הכניסה איננה כרוכה בתשלום או בתיאום אך מומלץ להגיע לפה מוקדם.

איך מגיעים? בוויז  "החוף הירוק – חניה". המקום נמצא צמוד לקיבוץ ניר דוד באזור עמק המעיינות.

 

גני חוגה המקום האולטימטיבי לילדים ומשפחות , מדובר על בריכות מים בטמפרטורה נעימה הנמצאת לא הרחק מנחל חרוד, במקום יש מדשאות שירותים מקלחות . ובתוך הבריכות, המקופות סלעים טבעיים ומרשימים הנותנים תחושת טבע מוחלטת, יש גם מגלשות לקטנטנים. ניתן ללון במקום במסגרת לינת שטח (קמפינג).הכניסה כרוכה בתשלום.

איך מגיעים?  בוויז :גני חוגה. נמצא לא הרחק מהעיר בית שאן.

 

חורשת טל – גן לאומי גדול המנוהל ע"י רשות הטבע והגנים. הכולל פינות חמד מוצלות ובריכת מים טבעית גדולה (שפתוחה רק בקיץ), בתוך הפארק זורם נחל דן שמוסיף המון חן ויופי למקום. כמו כן ישנם מקומות ישיבה מוצלים ברחבי הפארק. חורשת טל מעבר להיותה אתר בילוי יומי היא גם משמשת כחניון לילה לקראוונים ובעלי אוהלים עצמאיים. המקום נמצא באצבע הגליל  צמוד לשאר יישוב. הכניסה כרוכה בתשלום ותיאום.

איך מגיעים ? בוויז: "חורשת טל".

 

 

 

עינות צוקים – עין פאשחה– זוהי שמורת טבע ייחודית, המהווה אתר רחצה ובילוי יומי מדהים בחודשי הקיץ , המקום נמצא בצפון ים המלח (כחצי שעה נסיעה מירושלים). מדובר על מקבץ בריכות טבעיות הניזונות ממי מעיינות . הגדולה שביניהם עמוקה ומתאימה לכל הגילאים ואילו שלוש בריכות נוספות, הן רדודות ומתאימות לפעוטות וילדים קטנים. במקום יש שולחנות עם צל נוסח תאילנד. הכניסה לאתר כרוכה בתשלום ותיאום מראש.

 

לסיכום : אמנם בישראל יש הרבה מקומות בטבע לרחוץ בהם. אך חשוב להגדיר האם מטרת הגעתכם למעיין כלשהי היא לזמן קצר כחלק מטיול ? או המטרה היא להישאר ולרבוץ במקום למשך כל היום?. המקומות שצוינו בכתבה זו, מאפשרים להגיע עם הרכב עד אזור החנייה של האתר ולא נדרשת בהם הליכה עד  הבריכות. מומלץ , להימרח בקרם הגנה, להצטייד במים , כובע ודבר מה לאכול . והכי חשוב לשמור על הניקיון!!

הכותב :גיל אהרוני מהאתר "בא לי לטייל".

 

 

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.