זה לא סוד שתוחלת החיים הממוצעת של נשים גבוהה מזו של גברים

העלאת גיל הפרישה לנשים היא החלטה לא פשוטה. אפשר לראות בזה דרך להפלות נשים. אבל יש לזה גם יתרונות. הרעיון המרכזי מאחורי זה הוא שנשים חיות זמן רב יותר מבעבר והן בריאות יותר לאורך זמן.

אחת הטענות להעלאת גיל הפרישה לנשים היא שהיא תמנע עוני בקרב נשים מבוגרות ותספק להן יותר זמן להתכונן כלכלית לפרישה. טענה נוספת היא שהיא תוודא שהממשלה לא תצטרך לשלם קצבאות למי שפחות בריא ואורך חיים קצר יותר מאחרים.

יש להעלות את גיל הפרישה לנשים כך שיתאים לגיל הפרישה של גברים. נשים מתמודדות פעמים רבות עם פערי שכר משמעותיים והן גם צריכות לדאוג לילדיהן. זו הסיבה שיש להעלות את גיל הפרישה לגיל 65.

אחת הסיבות להבדל בגיל הפרישה היא שנשים נוטות לחיות יותר מגברים. למעשה, תוחלת החיים הממוצעת של אישה ארוכה בארבע שנים מזו של גבר. מסיבה זו, חשוב שנשקול להעלות את גיל הפרישה לנשים להתאמה לגברים.

הטיעון הנפוץ ביותר נגד רעיון זה הוא שמכיוון שנשים נוטות לחיות זמן רב יותר, הן יקבלו קצבאות מביטוח לאומי למשך תקופה ארוכה יותר. עם זאת, זה לא לוקח בחשבון את העובדה שלעיתים קרובות נשים נאלצות לעזוב את מקום עבודתן מוקדם יותר בחייהן בשל אחריות לטיפול בילדים כמו גם גורמים אחרים כמו אפליה ושכר לא שוויוני.

גיל הפרישה לנשים לרוב נמוך מגיל הפרישה לגברים.

הסיבה לכך היא שלנשים תוחלת החיים קצרה יותר.

על מנת לטפל בנושא זה, חלק מהמדינות העלו את גיל הפרישה לנשים.

במילים אחרות, מדינות אלו נותנות להן יותר זמן ליהנות מהטבות הפנסיה שלהן.

נשים יוצאות לפנסיה מוקדם יותר מגברים, וזו בעיה עצומה לכלכלה. יש להעלות את גיל הפרישה לנשים מכיוון שזה יעזור לפתור בעיה זו.

יש להעלות את גיל הפרישה לנשים כי זה יעזור לתקן את פערי השכר המגדריים. נשים יוצאות לפנסיה מוקדם יותר מגברים, מה שאומר שהן לא מרוויחות כל כך הרבה כסף במהלך חייהן ולא חוסכות כל כך הרבה כסף. עם גיל פרישה גבוה יותר, לנשים יהיה יותר זמן לעבוד ולהרוויח יותר כסף לפני שיצאו לפנסיה.

בעבר, לעתים קרובות נשים לא היו מסוגלות לעבוד כל עוד עמיתיהן הגברים, כי ציפו מהן להישאר בבית ולדאוג לילדיהן. המשמעות היא שהם לא יוכלו לחסוך מספיק כסף לפנסיה. בעידן הנוכחי, יותר ויותר נשים נמצאות בכוח העבודה ויכולות לעבוד עד גיל 65 כמו גברים.

הגיע הזמן שנעלה את גיל הפרישה לכל המגדרים כדי שאנשים יוכלו לחיות חיים בריאים יותר בהמשך החיים.

הרעיון להעלות את גיל הפרישה לנשים אינו חדש. למעשה, זה קיים די הרבה זמן. אולם לאחרונה חלה עלייה במספר האנשים שמצדדים ברעיון זה. הם מאמינים שבאמצעות העלאת גיל הפרישה לנשים, יהיה להן קל יותר לשמור על הביטחון הכלכלי ולחיות חיים טובים יותר.

יש הרבה סיבות מדוע אנשים חושבים שזה רעיון טוב. למשל, הם מאמינים כי על ידי העלאת גיל הפרישה לנשים זה יעזור לסגור את פערי השכר בין המינים ולהפחית את אי השוויון הכלכלי בין גברים לנשים. יתרה מכך, הם גם מאמינים כי על ידי העלאת גיל הפרישה לגיל 65 ומעלה היא תוודא שיש מספיק עובדים בכוח העבודה שיטפלו באלה שאינם יכולים לעבוד יותר עקב בעיות בריאותיות או מסיבות אחרות.

יש אנשים המאמינים שנשים לא צריכות לפרוש מוקדם יותר מגברים. לטענתם, העלאת גיל הפרישה לנשים תקשה על חייהן, שכן הן יצטרכו לעבוד שעות ארוכות יותר ולטפל בילדיהן, בני משפחתן ונכדיהן.

עם זאת, אחרים מאמינים כי העלאת גיל הפרישה הכרחית מכיוון שהיא תסייע בהפחתת אי השוויון בין המינים במקום העבודה. נשים עדיין מקבלות שכר נמוך יותר מגברים על ביצוע אותה עבודה ויש להן סיכוי גבוה יותר להיות מובטלת או תת-עבודה.

חלק זה דן בשאלה האם עלינו להעלות או לא את גיל הפרישה לנשים כדי להשוות את אי השוויון בין המינים במקום העבודה.

נושא העלאת גיל הפרישה לנשים הוא נושא מאוד שנוי במחלוקת. מצד אחד, חשוב שתהיה תוכנית ארוכת טווח שתבטיח שיהיו מספיק כספים לאוכלוסיית הגמלאים. מצד שני, החלטה זו עשויה להוביל לעלייה בשיעורי האבטלה והעוני בקרב נשים.

ישנן סיבות רבות מדוע לא כדאי להעלות את גיל הפרישה לנשים. קודם כל, זה יהיה לא הוגן למי שעובד קשה כבר שנים ועכשיו רק רוצה ליהנות מהחיים שלו אחרי הפרישה. שנית, זה יוביל לעלייה בשיעורי האבטלה בקרב נשים, מכיוון שהן נוטות יותר להיות מובטלות מגברים. הסיבה האחרונה היא שהעלאת גיל הפרישה תגרום ליותר עוני בקרב נשים מכיוון שלא תהיה להן כל הכנסה מעבודה או פנסיה.

יש להעלות את גיל הפרישה לנשים לאותה רמה של גברים. נשים נוטות יותר לחיות זמן רב יותר ותוחלת חיים נמוכה יותר. כתוצאה מכך, הם נוטים פחות לקבל את הפנסיה שלהם ויהיה להם הכנסה נמוכה בהרבה בפנסיה.

המצב כיום הוא שנשים יוצאות לפנסיה בגיל 60 ואילו גברים פורשים בגיל 65. המשמעות היא שנשים מקבלות פחות כסף בפנסיה ומבלות יותר זמן ללא הכנסה. העלאת גיל הפרישה לנשים תסייע להן לקבל תנאים שווים לגברים ולהגדיל את הכנסתן בפנסיה, מה שיוביל ליותר עצמאות לנשים בחברה.

יש להעלות את גיל הפרישה לנשים כי זה לא הוגן שלא ניתנות לנשים אותן הזדמנויות כמו גברים. זה גם לא הוגן כלפי הנשים שעבדו קשה כל חייהן ורוצות לפרוש בשלב מסוים. הם צריכים להיות מסוגלים לפרוש בגיל שהם רוצים ולא כשהחברה אומרת שהם יכולים.

גיל הפרישה לנשים הוא כיום 60 שנים ושמונה חודשים. עם זאת, הממשלה שוקלת להעלות אותו ל-65 שנים ושמונה חודשים. זה יכול להשפיע על הרבה נשים שאינן מסוגלות לעבוד כשהן מתבגרות.

יש אנשים שטוענים ששינוי זה יועיל מכיוון שהוא ייתן לנשים יותר זמן לחסוך לפנסיה. עם זאת, אחרים טוענים ששינוי זה יזיק מכיוון שהוא לא ייתן להם מספיק זמן להתכונן לפרישה.

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.

גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה: כל מה שאתה צריך לדעת

גירושין בהסכמה, המכונה גם גירושין ללא עוררין, הוא סוג של גירושין שבו שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם בדרכי שלום. גירושים מסוג זה הם לרוב מהירים יותר ופחות יקרים מגירושין במחלוקת, שכן הוא אינו כרוך במאבקי משפט ארוכים.