כיצד מטפלים בשלבקת חוגרת?

שלבקת חוגרת הידועה גם בשמה: הרפס זוסטר, היא למעשה זיהום ויראלי אשר גורם לפריחה כואבת של שלפוחיות בצד אחד של הגוף. שלבקת חגרת נגרמת מאותו הווירוס אשר גורם לאבעבועות רוח. מדובר על וירוס שיכול להיות רדום במשך לא מעט שנים בגוף לפני שהוא חוזר לפעול מחדש ויוצר אצל האדם שלבקת חוגרת. מדובר על מחלה לא נעימה אשר מעבר לעובדה שהיא מלווה בפריחה מגרדת ולא אסתטית, היא גם מסיבה כאבים רבים לאדם שסובל ממנה, כאשר הכאבים נשארים לא פעם גם לאחר שהפריחה עוברת לחלוטין.

 

שלבקת חוגרת – במה מדובר?

כאמור, שלבקת חוגרת היא מחלה אשר הגורם לה הוא אותו וירוס שגורם אבעבועות רוח. אדם אשר חלה באבעבועות רוח, יכול לחלות לאחר שנים רבות בשלבקת חוגרת שכן, הנגיף המדובר נשאר רדום ברקמת העצבים של גופו. לא ידוע לחלוטין מה גורם לנגיף לחזור לפעול שוב, אך משערים כי ישנם מצבים שיכולים לגרום לו לשוב לפעילות וביניהם: סטרס, מערכת חיסונית חלשה ועוד.

מה שמאפיין את השלבקת חוגרת היא פריחה אשר כאמור מופיעה רק בצד אחד של הגוף. לעיתים הפריחה מופיעה בצורה של פס והיא יכולה להופיע בכל אזור בגוף לרבות: הפנים, הגפיים או הצוואר. הפריחה תמשיך לרוב שבועיים עד חודש ובמהלך הזמן המדובר האדם יחווה צריבה, גרד וכאבים שונים בגוף שיסבו לו אי נעימות רבה וכן, יפגעו באיכות ובשגרת החיים שלו.

שלבקת חוגרת מאופיינת בפריחה כואבת המופיעה בדרך כלל בצד אחד של הגוף, לעתים קרובות בצורת פס או פס. הפריחה יכולה להופיע בכל מקום בגוף, אבל היא מופיעה לרוב על הגפיים, הפנים או הצוואר. הפריחה נמשכת בדרך כלל שבועיים עד ארבעה שבועות, ובמהלך זמן זה, האדם הפגוע עלול לחוות כאב עז, צריבה וגרד.

 

כיצד מטפלים בשלבקת חוגרת?

כאשר מדובר על שלבקת חוגרת כאבים ובטיפול בכאבים משלבקת חוגרת, ניתן למצוא כמה טיפולים שיכולים לסייע להקלה על תסמיני שלבקת חוגרת, כאשר הטיפולים הנפוצים ביותר הם: נטילת תרופות אנטי ויראליות אשר יכולות לסייע בהפחת החומרה של התסמינים ופרק זמן שהם נמשכים. התרופות הללו למעשה מונעות מהווירוס להשתכפל.

עוד תרופות הם משככי כאבים אשר יכולים לסייע בהקלה על הכאבים שהמחלה מביאה עימה.

כמו כן, ניתן לקבל טיפול מקומי הכולל מדבקות מיוחדות המכילות חומרים מרגיעים, קרמים או משחות, כאשר המטרה היא להפחית עד כמה שניתן את הגירוד.

גם דיקור יכול לסייע במקרים מסוימים להקל על הכאב ולהפחית את פרק הזמן שבהם מופיעים תסמיני המחלה

ישנם מקרים שיסייעו גם תרופות נוגדי דיכאון, סטרואידים וכן חסימות עצבים במטרה להקל על הכאב. ההליך המדובר כולל הזרקה של חומר הרדמה מקומי באופן ישיר לעצבים הפגועים.

טיפול בשלבקת חוגרת במרפאת כאב

חשוב להבין כי לשלבקת חוגרת עלולה להיות השפעה ארוכת טווח על הגוף וגם לאחר שהפריחה עוברת, האדם עלול לסבול מכאבים עזים באזור שבו התרחשה הפריחה. המצב המדובר יכול להימשך פרק זמן משמעותי ביותר ולעיתים הוא יכול להתפרש גם על שנים. במקרה הזה, כדאי מאוד לבקש מהרופא המטפל שלכם הפניה למרפאת כאב. מרפאת כאב היא מקום שבו מטפלים בכאבים כרוניים בצורה יעילה, במגוון שיטות טיפול. הבחירה במרפאת כאב מקצועית יכולה לסייע לכל אדם להתמודד עם כאבים כתוצאה משלבקת חוגרת בצורה הטובה ביותר ולשוב לחיות את חייו בצורה נעימה וטובה.

רכב

טיפול לרכב מיצובישי ירושלים – לא רק למען הבטיחות שלנו

הרבה פעמים נהוג להסתכל על טיפולים ברכב, מנקודת מבט "מה נכון בהיבט הבטיחותי". כלומר, היחס לטיפול ברכב הוא שיש צורך לבצע אותו בשביל לשמור על בטיחות הרכב והשימוש בו. מאחר ואנחנו משתמשים ברכב באופן תדיר, ואם הוא לא יהיה תקין אזי שאנחנו עלולים לסכן את עצמנו, נוסעים ונהגים אחרים, הרי שיש היגיון בכך שאנחנו בוחנים מה נכון לרכב מבחינה בטיחותית.

כיצד מטפלים בסגירת רווחים בשיניים

רווחים בין השיניים נפוצים לרוב בין השיניים הקדמיות, אולם עלולים להופיע גם בחלקו האחורי של הפה. תופעה זו מכונה בשפה המקצועית Diastema, ומתייחסת לרווח בין שתי שיניים או יותר. תופעה זו עשויה לנבוע ממספר סיבות, החל מאנטומיית הפה והלסת וצמיחה טבעית של שיניים מרוחקות זו מזו, וכלה בהרגלים ומאפייני התנהגות בתקופה בה מתפתחות השיניים ומבנה הלסת, דוגמת שימוש ממושך של ילדים במוצץ, או מציצת אצבע.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.