מהו מבחן הפסיכומטרי?

אחד מתנאי הקבלה עבור לימודים אקדמאיים, יהיה לא פעם ציון כזה או אחר במבחן הפסיכומטרי. לכן, לא מעט צעירים יודעים כי בכדי להתקבל לתואר שהם רוצים ללמוד, קודם כל עליהם להשיג את הציון הרלוונטי במבחן המדובר. המבחן הפסיכומטרי הוא לא מבחן אינטליגנציה והמטרה שלו היא למיין מועמדים לתואר ראשון בישראל, דרך ניבוי סיכויי ההצלחה שלהם. המבחן המדובר בודק את היכולות של כל נבחן בתחומים שונים לרבות: חיבור באנגלית, חשיבה כמותית ועוד. מי שאחראי עליו הוא המרכז הארצי לבחינות והערכה. בכדי לעבור את המבחן בהצלחה, לרוב יש צורך לבחור בקורס פסיכומטרי איכותי ומקצועי שבו ניתן ללמוד את כל השיטות הרלוונטיות שמסייעות לתרגל נכון את שאלות המבחן, על מנת לקבל בו ציון התואם לדרישות התואר שכל אדם מעוניין להתקבל אליו.

מה כולל המבחן הפסיכומטרי?

המבחן הפסיכומטרי כולל למעשה את היכולות של הנבחן ב3 תחומים מרכזיים והם: חשיבה כמותית כאשר הידע המתמטי הנדרש עבור השאלות בפרק המדובר הוא ידע של עד 3 יחידות לימוד לבגרות. יחד עם זאת, אם עברתם בגרות במתמטיקה, תגלו כי השאלות בחלק המדובר במבחן הפסיכומטרי, אינן דומות לשאלות הבגרות שכן, הן בודקות את החשיבה המתמטית ולא את הידע המתמטי. חלק נוסף נקרא: חשיבה מילולית והוא בוחן את יכולת הבנת הנקרא של הנבחן, את היכולת שלו לכתוב חיבור ברמה גבוהה בכל נושא באשר הוא ועוד. החלק השלישי הוא החלק הנוגע לאנגלית והוא בודק את יכולת ההבנה של הנבחן באנגלית כתובה ואת אוצר המילים שלו. הוא לא בודק למעשה ידע הנוגע לכללי דקדוק באנגלית או כל דבר אחר שנדרשתם ללמוד לקראת בחינות הבגרות באנגלית.

כיצד תקבלו את הציון שאתם רוצים במבחן הפסיכומטרי?

אין ספק כי מבחן הפסיכומטרי עלול לבלבל מאוד, גם תלמידים אשר הצליחו מאוד בבחינות הבגרות וממוצע הבגרות שלהם גבוה מהרגיל שכן, מדובר כאמור על שאלות שסביר להניח שהתלמידים לא התמודדו עימם בעבר במסגרת לימודיהם לקראת הבגרות. על כן, בכדי להצליח במבחן המדובר ולהשיג את הציון הרצוי לקראת לימודים אקדמאיים, מומלץ ביותר לבחור קורס תרגול פסיכומטרי שבו ניתן ללמוד את כל מה שצריך על מנת להגיע מוכנים לבחינה. באמצעות תרגול סימולציות במהלך הקורס, מתרגלים סגנונות שאלות שמופיעות בפסיכומטרי ומבינים את העקרונות שלהם. התרגול המדובר מאוד עוזר שכן, מדובר על מבחן שיש לעמוד בו בזמנים ועל כן, הוא מסייע בתרגול עמידה בזמנים, עמידה בתנאי לחץ וכן תרגול השאלות עצמן.

חשוב מאוד לבחור קורס תרגול פסיכומטרי איכותי ומומלץ, על מנת לקבל במבחן המדובר את הציון הנדרש לכם.

רכב

טיפול לרכב מיצובישי ירושלים – לא רק למען הבטיחות שלנו

הרבה פעמים נהוג להסתכל על טיפולים ברכב, מנקודת מבט "מה נכון בהיבט הבטיחותי". כלומר, היחס לטיפול ברכב הוא שיש צורך לבצע אותו בשביל לשמור על בטיחות הרכב והשימוש בו. מאחר ואנחנו משתמשים ברכב באופן תדיר, ואם הוא לא יהיה תקין אזי שאנחנו עלולים לסכן את עצמנו, נוסעים ונהגים אחרים, הרי שיש היגיון בכך שאנחנו בוחנים מה נכון לרכב מבחינה בטיחותית.

כיצד מטפלים בסגירת רווחים בשיניים

רווחים בין השיניים נפוצים לרוב בין השיניים הקדמיות, אולם עלולים להופיע גם בחלקו האחורי של הפה. תופעה זו מכונה בשפה המקצועית Diastema, ומתייחסת לרווח בין שתי שיניים או יותר. תופעה זו עשויה לנבוע ממספר סיבות, החל מאנטומיית הפה והלסת וצמיחה טבעית של שיניים מרוחקות זו מזו, וכלה בהרגלים ומאפייני התנהגות בתקופה בה מתפתחות השיניים ומבנה הלסת, דוגמת שימוש ממושך של ילדים במוצץ, או מציצת אצבע.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.