מהם שירותי גניזה וארכיון מסמכים ומדיה?

ישנם מספר שירותים שיכולים לסייע בארכיון מסמכים ומדיה. אחד מהם הוא Geniza, שהוא שירות ארכיון מסמכים ומדיה. הוא מספק אחסון מאובטח למסמכים ומדיה. פרויקט גניזה הוא שיתוף פעולה בינלאומי של חוקרים, ספרנים וארכיונים הפועלים לשימור ההיסטוריה של המזרח התיכון. הפרויקט החל בשנת 1997 כאשר צוות חוקרים נשלח לבית הכנסת בן עזרא בקהיר העתיקה כדי לחקור את ארכיון בית הכנסת. הצוות מצא שרבים מהמסמכים הללו היו על נייר ונותרו ללא הגנה מפני פגעי מזג האוויר במשך למעלה מאלף שנים. הם גם גילו שמסמכים רבים אחרים הושמדו בשריפות ושיטפונות במשך מאות שנים. על מנת לשמר את המסמכים השבריריים הללו, המשמרים משתמשים במגוון שיטות שימור כגון דיגיטציה שלהם, שיכון מחדש בקופסאות נטולות חומצה או עטיפתם בשרוולי סרט פוליאסטר.

 

הגניזה היא ארכיון של מסמכים יקרי ערך ונדירים הכתובים ברובם בעברית

הוא ממוקם בבית הכנסת בן עזרא בקהיר העתיקה. הגניזה התגלתה בסוף המאה ה-19 על ידי קבוצה של יהודי מצרים, שפנו את בית הכנסת בן עזרא לצורך תיקונים. הגניזה מספקת תובנה מרתקת על חייהם של יהודים ממצרים של ימי הביניים, מפעילותם המסחרית ועד להתכתבותם האישית עם מצוות הדת שלהם. המסמכים מתוארכים כבר לשנת 872 לספירה ומתוארכים עד 1344 לספירה. הם מספקים צוהר ייחודי לחיים היהודיים בתקופה זו והיו בעלי ערך רב להיסטוריונים וארכיאולוגים החוקרים תקופת זמן זו. הגניזה היא אוסף של טקסטים יהודיים שנמצאו בבית הכנסת בן עזרא בפוסטאט, קהיר. המסמכים מתוארכים למאות ה-10-12 והם העדות העתיקה ביותר לחיים יהודיים במצרים. המסמכים נשמרו מכיוון שהם אוחסנו במקום יבש וקריר. הם אוחסנו בגניזה, שהיא חדר ארכיון לטקסטים שכבר אין בהם שימוש או צורך. הגניזה התגלתה במקרה כשמישהו חיפש כתבי יד ישנים למכירה בשוק ומצא את הטקסטים האלה במקום. שירותי גניזה וארכיון מסמכים ומדיה מספקים ארכיון מסמכים ומדיה וכן שירותי שימור כדי לעזור לאנשים לשמר את זיכרונות חייהם כדי שהדורות הבאים יוכלו ללמוד עליהם.

 

הגניזה היא תגלית של הגניזה הקהירית שנמצאה במאה ה-19

הוא מורכב מאלפי מסמכים ואמצעי תקשורת שמתוארכים עד שנת 900 לספירה. המסמכים נעים מהסכמים משפטיים, דרך חוזים עסקיים, התכתבות אישית ועוד. זהו אוסף חשוב מכיוון שהוא מספק תובנה על חייהם של יהודים החיים במצרים בתקופה זו. שירותי ארכיון חשובים לשימור ואחסון מידע לשימוש עתידי. יכולים לשמש לאחסון נתונים פיזיים או דיגיטליים מכל מיני מקורות כגון מיילים, קבצים, תמונות, סרטונים ועוד. הם גם מספקים דרך לארגן נתונים כך שניתן למצוא אותם בקלות בעת הצורך. שירותי גניזה הם שירותי ארכיון מסמכים ומדיה. המונח "גניזה" נגזר מהמילה העברית שמשמעותה "להסתיר". שירות הגניזה הראשון נוצר במאה ה-10 על ידי יהודים בקהיר, מצרים. הם השתמשו בשירותים אלה כדי לאחסן את ספרי הקודש שלהם ומסמכים חשובים אחרים כגון מכתבים אישיים. השימוש בשירותי גניזה נמצא במגמת עלייה עם יותר חברות משתמשות בהם כדי לאחסן את הנתונים שלהן, במיוחד במדינות שאין להן מערכת מרכזית לארכיון נתונים.

 

 

רכב

טיפול לרכב מיצובישי ירושלים – לא רק למען הבטיחות שלנו

הרבה פעמים נהוג להסתכל על טיפולים ברכב, מנקודת מבט "מה נכון בהיבט הבטיחותי". כלומר, היחס לטיפול ברכב הוא שיש צורך לבצע אותו בשביל לשמור על בטיחות הרכב והשימוש בו. מאחר ואנחנו משתמשים ברכב באופן תדיר, ואם הוא לא יהיה תקין אזי שאנחנו עלולים לסכן את עצמנו, נוסעים ונהגים אחרים, הרי שיש היגיון בכך שאנחנו בוחנים מה נכון לרכב מבחינה בטיחותית.

כיצד מטפלים בסגירת רווחים בשיניים

רווחים בין השיניים נפוצים לרוב בין השיניים הקדמיות, אולם עלולים להופיע גם בחלקו האחורי של הפה. תופעה זו מכונה בשפה המקצועית Diastema, ומתייחסת לרווח בין שתי שיניים או יותר. תופעה זו עשויה לנבוע ממספר סיבות, החל מאנטומיית הפה והלסת וצמיחה טבעית של שיניים מרוחקות זו מזו, וכלה בהרגלים ומאפייני התנהגות בתקופה בה מתפתחות השיניים ומבנה הלסת, דוגמת שימוש ממושך של ילדים במוצץ, או מציצת אצבע.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.