מזוזה היא חפץ קטן המורכב על עמוד הבית של בית יהודי

מזוזה היא ארגז קטן, עשוי בדרך כלל ממתכת, המכילה מגילת קלף עם פסוקים עבריים ספציפיים מהתורה. המזוזה מונחת בדרך כלל על עמוד הדלת בקצה אחד של הכניסה לבית.

מסורת תליית המזוזה החלה על מנת לקיים את הציווי המקראי (דברים ו, ט) האומר "וכתבתם על מזוזות ביתך ועל שעריך".

למזוזה שימושים ומשמעויות רבות ושונות. ניתן לראות בו הגנה מפני כוחות רשע, כמו גם שמירה מפני גניבה ואש. זה יכול לשמש גם כאות לאמונה ושכנוע ביהדות.

מזוזה היא פיסת נייר קטנה שעליה כתוב קטע תורה. המזוזה מוקמת בפתח הדלת של בתי היהודים כדי לקיים את המצווה, או מצוות החיים בנוכחות ה'.

המזוזה נתלתה באופן מסורתי בצד ימין של משקוף, מול המשקוף. את הקלאף, או המיכל המחזיק את המגילה, יש להניח כך שהוא פונה פנימה ולא החוצה.

מזוזה היא מיכל קטן המכיל קלף עם פסוקים עבריים מהתורה. הוא מיועד להצבה על עמודי הדלת של בתים יהודיים ומבנים אחרים.

המזוזה ממוקמת באופן מסורתי בצד ימין של עמוד הדלת, בשליש העליון של הפתח, ולפחות שלושה סנטימטרים מעל פני הקרקע. הקלף בפנים צריך להיות גלוי כאשר מסתכלים דרך הפתח.

מזוזה היא מגילת קלף קטנה שעליה רשומים פסוקים עבריים מהתורה. הפסוקים מונחים באופן מסורתי בתוך מארז דקורטיבי ומקובעים במשקוף של בתי יהודים כדי לקיים את הציווי המקראי "כתיבם על עמודי ביתך ועל שעריך" (דברים ו, ט).

המזוזה נועדה לשמש כתזכורת לנוכחות ה' בביתו, כמו גם ביטוי לאמונתו. זה נחשב לכבוד לאורחים בביתו לגעת בו או לנשק אותו כשהם נכנסים.

בית מזוזה הוא מיכל שמכיל חתיכת קלף ועליה תפילה ספציפית. לעתים קרובות הוא תלוי על עמוד הדלת של בתי יהודים כדי להגן על הבית מפני עין הרע.

המזוזה עשויה בדרך כלל ממתכת ויש לה שני חלקים: מארז חיצוני פתוח ומכל פנימי, המכיל את מגילת הקלף. הוא ממוקם באופן מסורתי בצד ימין של פתח כאשר מסתכלים עליו מבחוץ, או בצד שמאל כשנכנסים לחדר.

המזוזה היא מארז דקורטיבי קטן, עשוי בדרך כלל מעץ או מתכת, המכיל קלף עם מילת האלוהים העברית. המזוזה מונחת באופן מסורתי על עמוד הדלת כדי להגן על הבית מפני רוע ולהביא מזל.

ישנם סוגים רבים ושונים של מזוזות, אך לכולן יש דבר אחד במשותף: הן חייבות להיות תלויות לפחות בגובה 18 סנטימטרים מעל פני הקרקע ולהיות גלויות למי שמחוץ לבית.

מזוזה היא מארז קטן ודקורטיבי שמכיל מגילה זעירה עם כתבי הקודש. בדרך כלל הוא מוצב על עמוד הדלת של בתים ועסקים יהודיים. המילה מזוזה נובעת מהמילה העברית "להגן" או "לשמור".

המזוזה מונחת בדרך כלל בצד ימין של הדלת כאשר נכנסים לבית. יש למקם אותו כך שהוא פונה לחדר, כך שהוא יוכל להגן על הנכנסים ולהרחיק רוחות רעות.

יש אנשים ששואלים את עצמם אם באמת יש צורך לתלות מזוזה על המשקוף. והתשובה היא שלא רק צריך, אלא גם חשוב מאוד ליהודי לעשות זאת.

מזוזה היא קלף קטן שעליו כתובים פסוקים מהתורה. זה בדרך כלל ממוקם בחלל פתוח על משקוף הדלת. המזוזה שימשה כסמל לאמונה והגנה במשך מאות שנים.

מזוזה היא מארז דקורטיבי קטן המורכב על עמוד הבית של בית יהודי.

המזוזה מכילה מגילת קלף ועליה כתובים פסוקים מהתורה.

המנהג היהודי הוא לגעת או לנשק את המזוזה בכניסה או יציאה מהבית.

המילה "מזוזה" מקורה בעברית ומשמעותה "עמוד דלת".

מזוזה היא חפץ קטן המונח על עמוד הבית של בית יהודי. יש בו פסוקים מהתורה, שהם התפילה היהודית החשובה ביותר.

המזוזה עשויה מנייר פרגמנט ועליו כתובים פסוקים מהתורה. הנייר מגולגל ומוכנס למארז, אשר מודבק לאחר מכן על עמוד הדלת של בית יהודי.

המזוזה משמשת תזכורת חשובה ליהודים לשמור את דעתם ממוקדת באלוהים ובבתיהם כמקומות קדושים.

מזוזות ניתנות לרוב כמתנות לחתונות, לידות ואירועים משמחים אחרים על מנת להביא מזל טוב או לבטא איחולים.

מזוזה היא מגילת קלף קטנה המכילה פסוק מהתורה. המזוזה מונחת על עמוד הדלת של בתי היהודים כדי להגן עליהם ועל יושביהם מפני הרוע.

את המזוזה מצמידים לקוזת הדלת על ידי הנחתה במארז ולאחר מכן הנחת המארז הזה לתוך חריץ בעמוד הדלת. החלק העליון של המזוזה צריך להיות בגובה העיניים כאשר עומדים מחוץ לבית.

מזוזות תלויות הן דרך פופולרית להציג את המזוזה בבית או בעסק.

על מנת שהמזוזה תהיה כשרה עליה להיות עשויה ממתכת ועליה אותיות עבריות. חשוב לתלות את המזוזה באזור שרחוק לפחות ארבעה סנטימטרים מכל חפץ אחר.

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.

גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה: כל מה שאתה צריך לדעת

גירושין בהסכמה, המכונה גם גירושין ללא עוררין, הוא סוג של גירושין שבו שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם בדרכי שלום. גירושים מסוג זה הם לרוב מהירים יותר ופחות יקרים מגירושין במחלוקת, שכן הוא אינו כרוך במאבקי משפט ארוכים.