פטריגיום – כל מה שחשוב לדעת על ניתוח להסרת פטריגיום

פטריגיום הוא תופעה רפואית בה מופיעה רקמה העשויה כלי דם קטנים על לחמית העין. לעתים, הפטריגיום חורג מגבולות לחמית העין אל גבולות הקרנית ומכסה חלקים בה. במרבית המקרים לפטריגיום אין השפעה על הראייה והשפעתו אסתטית בלבד אם ישנם מקרים נדירים יותר בהם הפטריגיום מפריע לשדה הראייה ואף מכביד על הקרנית וגורם לשינוי בצורתה, דבר שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך.

 

כיצד הפטריגיום מתפתח?

פטריגיום עשוי במקרים רבים להישאר קטן יחסית ולא לשנות את צורתו או את גודלו במשך השנים. ישנם אנשים שעד סוף חייהם הפטריגיום שלהם נותר בעינו. אך ישנם מקרים אחרים, בהם פטריגיום משנה את צורתו ומתרחב לאזורים בעין שהתפשטותו אליהם עשויה לפגוע באיכות הראייה. התרחבות של הפטריגיום לקרנית היא כזו והיא דורשת התערבות רפואית, שכן התפשטות לעבר הקרנית עלולה לגרום לשינויים בצורתה ולפגיעה בראייה.

 

איך ניתן למנוע הופעת פטריגיום?

הפטריגיום מכונה "עין הגולש" מכיוון שהוא תופעה שמתרחשת לרוב בקרב אנשים שנמצאים זמן ארוך בשמש. ממש כמו שהעור שלנו רגיש לשמש ומפתח נגעים שונים בחשיפה ממושכת לשמש, כך גם העיניים שלנו. כדי להימנע מהיווצרות פטריגיום או מהחרפתו, יש להקפיד על שימשו במשקפי שמש מסננות קרינה ברמה גבוה מאוד. כמו כן, הנטייה להתפתחות פטריגיום קיימת גם אצל אנשים שנוטים לסבול מגירויים ויובש בעין. במקרים אלה, חשוב לקבל טיפול רפואי כדי למנוע החמרה של המצב.

 

כיצד מתכוננים לניתוח להסרת פטריגיום?

טרם הניתוח יש להציג מכתב מהרופא המטפל. במכתב חשוב שיופיע מידע מפורט על מצבו הגופני של המטופל, רשימה מפורטת של תרופות שנוטל המטופל, רגישויות שונות ועוד. לעתים, טרם הניתוח יתבקש המנותח לבצע בדיקות שונות כמו בדיקות דם, צילום של בית החזקה, אק"ג ועוד. אם הרופא רשם תרופות טרם הניתוח חשוב להמשיך ליטול אותן, גם ביום הניתוח. לניתוח חשוב להגיע ללא איפור ולהתלוות על ידי אדם נוסף.

לסיכום: פטריגיום הוא תופעה רפואית בה גדל נגע העשוי כלי דם על העין, בדרך כלל באזור לחמית העין. במקרים נדירים יחסית הוא מתפשט לאזור שהקרא קרניות ועלול לפגוע בה ולשנות את צורתה, דבר שעלול לפגוע בראייה. כדי למנוע הופעת פטריגיום או החמרה שלו יש להימנע מחשיפה ישירה לשמש על ידי שימוש במשקפי שמש עם מסנני קרינה גבוהים. במקרים בהם הפטריגיום פוגע בראייה או שיש חשש שהוא עלול לפגוע בקרנית עשונ רופא העיניים להמליץ על ניתוח להסרת פטריגיום.

רכב

טיפול לרכב מיצובישי ירושלים – לא רק למען הבטיחות שלנו

הרבה פעמים נהוג להסתכל על טיפולים ברכב, מנקודת מבט "מה נכון בהיבט הבטיחותי". כלומר, היחס לטיפול ברכב הוא שיש צורך לבצע אותו בשביל לשמור על בטיחות הרכב והשימוש בו. מאחר ואנחנו משתמשים ברכב באופן תדיר, ואם הוא לא יהיה תקין אזי שאנחנו עלולים לסכן את עצמנו, נוסעים ונהגים אחרים, הרי שיש היגיון בכך שאנחנו בוחנים מה נכון לרכב מבחינה בטיחותית.

כיצד מטפלים בסגירת רווחים בשיניים

רווחים בין השיניים נפוצים לרוב בין השיניים הקדמיות, אולם עלולים להופיע גם בחלקו האחורי של הפה. תופעה זו מכונה בשפה המקצועית Diastema, ומתייחסת לרווח בין שתי שיניים או יותר. תופעה זו עשויה לנבוע ממספר סיבות, החל מאנטומיית הפה והלסת וצמיחה טבעית של שיניים מרוחקות זו מזו, וכלה בהרגלים ומאפייני התנהגות בתקופה בה מתפתחות השיניים ומבנה הלסת, דוגמת שימוש ממושך של ילדים במוצץ, או מציצת אצבע.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.