קבלנים במגזר הציבורי נשכרים פעמים רבות לביצוע משימה ספציפית או לספק שירות שהיה יקר מדי אם יבוצע על ידי עובד

עובדי קבלן הם סוג של עובד שנשכר על ידי חברה כדי לספק שירותים לתקופת זמן מסוימת. הם אינם נחשבים כעובדים במשרה מלאה, אך הם עדיין זכאים להטבות כמו שירותי בריאות, 401K וחופשות בתשלום. המגזר הציבורי הוא הענף היחיד שמציע לעובדי קבלן הטבות אלו.

המגזר הציבורי נאבק בשנים האחרונות בסוגיית העסקת אנשים מתאימים לתפקידים מסוימים. זה הוביל אותם לפנות לעובדי קבלן כפתרון חלופי.

המגזר הציבורי הוא המעסיק הגדול ביותר בבריטניה. ועדיין, בשנים האחרונות יש פחות ופחות עובדים במשרה מלאה.

השימוש בקבלנים גדל היות והם זולים יותר מעובדי קבע וניתנים להעסקה מהירה. אבל זה הוביל לעלייה במספר האנשים שעובדים על בסיס זמני, ללא ביטחון תעסוקתי או הטבות.

עובדי קבלן הם חלק מכריע במגזר הציבורי. לעתים קרובות הם נשכרים לעבודה קצרת טווח, מבוססת פרויקטים, והם יכולים להוות דרך חסכונית עבור ממשלות להשיג את מטרותיהן.

הם גם באים עם כמה חסרונות. עובדי קבלן בדרך כלל אינם מקבלים הטבות כגון ימי מחלה, זמן חופשה או כיסוי ביטוח בריאות. יש להם גם פחות ביטחון תעסוקתי מאשר עובדים במשרה מלאה, והם נוטים יותר להיות מפוטרים במהלך שפל כלכלי או כאשר החוזה שלהם מסתיים.

השימוש בעובדי קבלן במגזר הציבורי שנוי במחלוקת מכיוון שהוא יכול להוביל לכוח עבודה דו-שכבתי, שבו לקבוצה אחת יש הטבות טובות יותר ויותר ביטחון תעסוקתי מהקבוצה השנייה.

קבלנים הם אנשים המספקים את שירותיהם למגזר הציבורי על בסיס חוזי.

זה עשוי לכלול אנשים העובדים במגזרי הבריאות והשירותים הסוציאליים, החינוך והתחבורה. קבלנים מועסקים לרוב בחברות פרטיות או כעצמאים.

ניתן להעסיק קבלנים ממגוון סיבות:

-לספק מיומנויות מומחים שאינן זמינות במגזר הציבורי;

-לשפר את היעילות ולהגדיל את הגמישות;

-לספק שירותים בזמנים בהם יש ביקוש מוגבר להם;

-לספק שירותים בזול יותר ממה שצוות הקבע יעלה.

המגזר הציבורי הוא מפעל ממשלתי או ממשלתי המספק שירותים ציבוריים. המגזר הציבורי הוא המעסיק הגדול ביותר במדינות רבות. עובדי המגזר הציבורי מקבלים לרוב שכר נמוך יותר מאלה שבמגזר הפרטי, אך יש להם יותר ביטחון תעסוקתי והטבות טובות יותר.

מספר העובדים במגזר הציבורי הולך ופוחת עם הזמן. הסיבה לכך היא שממשלות מנסות לקצץ בעלויות ולהפחית את רמות החוב שלהן על ידי צמצום התעסוקה. כמו כן, חל מעבר מעובדים במשרה מלאה לעובדי קבלן, עם שכר נמוך יותר וללא הטבות.

עובדי קבלן במגזר הציבורי משמשים בדרך כלל להשלמת צוות או לביצוע משימות ספציפיות. הם אינם נתפסים כתחליף לעובדים קבועים, אך לרוב הם נשכרים לפרויקטים קצרי טווח.

עובדי קבלן נשכרים לרוב לפרויקטים קצרי טווח ואינם מחליפים עובדים קבועים. קבלנים יכולים להציע מיומנויות מיוחדות שהחברה צריכה. יש להם גם יותר חופש מעובדים רגילים והם יכולים לעבוד מהבית או בדרכים.

המגזר הציבורי משתמש בקבלנים לביצוע עבודתם כבר תקופה ארוכה. הסיבה לכך היא שהמגזר הציבורי צריך להיות מסוגל להסתגל בצורה גמישה לשינויים בביקוש ובהיצע. עם זאת, זה גם מוביל להרבה בעיות, כמו השימוש בקבלנים יקר, או חוסר אחריות לקבלנים.

קבלנים בדרך כלל זולים יותר משכירים עבור חברה או ארגון מכיוון שהם לא מקבלים הטבות ומסים. המשמעות היא שיש פחות הוצאות על עלויות שכר והעסקה. כמו כן, יש פחות סיבוכים עם דיני העבודה בכל הנוגע לחוזים – שניתן לראות בהם יתרון או חיסרון בהתאם לאופן שבו מסתכלים על זה. החיסרון הוא שאין דין וחשבון לעובדים הללו – כלומר, לארגונים אין חובות כלפיהם בכל הנוגע לדברים כמו חופשת לידה או דמי מחלה.

לממשלה יש אחריות לספק לאנשים שירותים איכותיים במחיר סביר. לשם כך הם צריכים לגייס עובדים שיוכלו לבצע את העבודה ביעילות וביעילות. עובדי קבלן מהווים פתרון למגזר הציבורי למתן מענה לצרכים אלו.

קבלנים אינם חדשים במגזר הציבורי, אך בשנים האחרונות גדל השימוש בהם בצורה משמעותית. הסיבות מאחורי מגמה זו הן רבות ומגוונות וכוללות את הצורך לצמצם בהוצאות, יתרונות לחיסכון בזמן של שימוש בקבלנים וחוסר יכולת למצוא מועמדים מתאימים מתוך הארגון.

השימוש בעובדי קבלן נמצא בעלייה מסיבות שונות כמו הטבות לחיסכון בעלויות, הטבות לחיסכון בזמן וכו'. הם עוזרים מאוד לארגונים שאינם יכולים למצוא מועמדים מתאימים באופן פנימי וכן לאלו שרוצים לצמצם בהוצאות.

המגזר הציבורי משכיר יותר ויותר משרות לחברות פרטיות. זה קורה ממגוון סיבות, אבל הנפוצה שבהן היא שממשלות מנסות לחסוך כסף.

המגזר הציבורי תמיד היה בחוזה, אבל בשנים האחרונות המגמה נפוצה הרבה יותר. חברות פרטיות משמשות כיום למשימות כמו איסוף אשפה, תחזוקת מבנים ואפילו שיטור.

קבלנים הופכים נפוצים יותר ויותר במגזר הציבורי. הסיבה לכך היא יכולתם לספק מגוון רחב של שירותים בתחומים שונים, כמו גם הגמישות והחסכוניות שלהם.

על מנת שקבלנים יצליחו, הם צריכים להיות מסוגלים לעבוד ביעילות עם מינימום פיקוח והכוונה. משמעות הדבר היא שהם צריכים להבין היטב את צרכי הארגון וכיצד ניתן למלא אותם באמצעות שימוש במערכות מיומנויות שונות.

קבלנים הם חלק הולך וגדל מכוח העבודה במגזר הציבורי. לעתים קרובות הם נשכרים לעבודה שאינה נחשבת לליבה לארגון אך עדיין חשובה.

קבלנים מספקים מספר הטבות לארגונים במגזר הציבורי. לדוגמה, הם יכולים לשמש כדרך למילוי עובדים שנמצאים בחופשה או אפילו בתקופות בהן יש ביקוש גבוה למערכות מיומנויות מסוימות. בנוסף, קבלנים מציעים גם גמישות לארגונים וניתן להעסיק אותם לפי הצורך. מצד שני, יש כמה חסרונות בשימוש בקבלנים. לדוגמה, ייתכן שלא תהיה להם גישה לכל ההטבות הכרוכות בהיותם עובדים במשרה מלאה וייתכן שהם לא יושקעו בעבודתם כמו עובדים במשרה מלאה.

ארגוני המגזר הציבורי רואים מגמה של העסקת קבלנים במקום עובדים במשרה מלאה. הם רואים שזה יותר חסכוני ופותר את בעיית המשאבים המוגבלים.

קבלנים הופכים פופולריים יותר במגזר הציבורי מכיוון שלא צריך לשלם להם עבור הטבות או פנסיה. זה יכול לחסוך לארגון הרבה כסף וארגונים רבים במגזר הציבורי מנצלים את ההזדמנות הזו.

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.