שאיבת בור שומן: מתי נכון לעשות את זה ואיך?

זה הגיוני שלא תהיו מעורים בנושא זה אם אתם לא עוסקים בתחום באופן מקצועי, אך עדיין חשוב לדעת מתי יש צורך לבצע שאיבת בור שומן ואיך הכי נכון לעשות זאת, במידה ונתקלת בבעיות אלו ואחרות בתחום. מהו אם כך, ולמה חשוב לתחזק אותו? מיד תגלו.

 

מה זה בור שומן ולמה הוא חשוב לחיים שלנו?

בור שומן הוא הידוע בתור מפריד השומנים. מדובר במיכל גדול שמותקן בצנרת הביוב וזאת במטרה למנוע משומנים שונים כמו שומן בישול, שאריות של סבון ועוד להגיע אל תוך צנרת הביוב ולפגום באיכות שלה.

כאשר מבצעים הפרדה של השומנים ממי השפכים הרגילים למעשה מתחזקים את מערכת הביוב וגורמים לה להיות אפקטיבית ואיכותית יותר.

כולנו יודעים כבר משעורי המדעים בתיכון ששמן בעצם צף על מים. בתוך בור השומן השומנים צפים מעלה אל תא ייחודי, ומי השפכים ממשיכים אל הביוב.

בור שומן גם משמש בתי עסק מגוונים ושונים שמחוייבים בו על פי השרד להגנת הסביבה והתקנות, וישנם גם מקרים בהם בור שומן מותקן בתוך צנרת הביוב של בתים פרטיים.

התקנת בור שומן ותחזוקתו חייבת להיעשות אך ורק על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, ובטח לבטח שלא באופן עצמאי על ידי מי שאינו מבין בתחום. וחשוב להקפיד על כך.

 

שאיבת בור שומן – מתי זה קורה ולמה?

ממש לפני שנכנס לפרטים היותר טכניים של שאיבת בור שומן נבהיר שבור שומן שלא נשאב בזמן עלול ליצור נזק לסביבתו. לחלחול השומנים לקרקע יש נזק משמעותי למשיכת מזיקים ותיקנים, ולתשתיות נזק של סתימות ביוב שקשה בשלב מסוים לפתור אותן.

שאיבה של בור שומן חייבת להתקיים על פי תקנות משרד הגנת הסביבה באופן תדיר וקבוע מראש. ובמילים יותר פשוטות, לפחות פעם בשלושה חודשים, אלא אם כן קיבלתם הוראה אחרת.

שאיבת בור שומן מתקיימת באמצעות שלושה שלבים:

  • שאיבה

בור שומן שעומד להתמלא חייב בתחזוק, ועל כן עליכם לקרוא לביובית. שזו למעשה משאית לה יש משאבה ומיכל גדול ששואב את השומנים. על מנת לוודא שהמיכל נשאב במלואו אפשר להסתכל בשעון השאיבה הנמצא בביובית.

 

  • שטיפה

על פי תקנות המשרד להגנת הסביבה, חייב לבצע שטיפה של מפריד השומנים בסיום השאיבה. זוהי הנחיה שמונעת ריחות רעים המצטברים, ושאריות שומן המתערבבים עם מי השפכים. זוהי לא המלצה, אלא חובה.

 

  • פינוי

בסיום השאיבה הביובית מחוייבת לפנות את השומנים לאתר שיש לו הרשאה פורמלית לטיפול בשפכים. בתום הפינוי, בעל הביובית מחוייב להגיש לכם אישור על פינוי השומנים מהאתר הפורמלי כהוכחה לכל מי שיבקש לדעת האם המלאכה בוצעה על פי כל התקנים הרלוונטיים.

לבחור את הטובים ביותר

בחירת אנשי המקצוע הטובים ביותר בכל תחום בכלל, ובתחום הביוב בפרט מביאה לתהליך איכותי, חלק ללא סיבוכים, ולעבודה טובה ומקצועית. על מנת שתוכלו לבצע שאיבת בור שומן חשוב למצוא את אנשי המקצוע הטובים ביותר שילוו אתכם לשנים ארוכות, ובראש שקט ורגוע.

חברת ביובית שנותן שירות מקצועיוברמה גבוהה תיצור עבורכם תהליך עבודה, תתזכר אתכם לתחזוק בור השומן ותדאג לכך שלא יהיו נזקים בתחזוק שוטף נכון ומקצועי.

לא מדובר בתחום או נושא של מה בכך, אלא בסיטואציה שבה אתם מחוייבים על סמך תקנות המשרד להגנת הסביבה לתפעול שוטף תוך הבנה בסיסית שתחזוק לקוי עלול לגרום לכל מערכת הביוב לתקלות משמעותיות.

כל עוד אפשר למנוע עגמת נפש עתידי ותקלות עתידיות באמצעות אנשי מקצוע ברמה גבוהה, עשו זאת.

 

 

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.